- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

به مناسبت ۱۶ آذر ، مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

به مناسبت ۱۶ آذر ، مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

آیت الله فلاحتی در دیدار با دانشجویان که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد گفت:

هرکسی جوانان را نا امید کند خائن است

دانشجو قشر پویا ، با اراده و متفکر و سرمایه انسانی جامعه است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه ایران در دوره ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی ، اقتصادی سیاسی زیادی داشته است افزود: قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران از حضور جوانان پرشور ی مثل شما است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشجویان صاحب ایده و اراده هستند افزود: دانشجویانی که حرفی برای گفتن دارند به ما معرفی شوند تا ما آنها را به مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: اگر مدیران از ظرفیت‌ها، قدرت این نسل پویا و صاحب ایده و اندیشه توجه می‌کردند امروز نصف راه پیشرفت را سپری میکردیم.

وی تاکید کرد: باید در مسأله حل معضل پسماند و محیط زیست و دریا و اقتصاد دریا محور از دانشجویان و جوانان اهل علم و ایده و طرح استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه بایداز ظرفیت دانشگاه ها و افراد صاحب ایده و طرح و اراده استفاده بهینه شود، تصریح کرد: ما به وجود شما جوانان فرهیخته و اندیشمند همیشه افتخار میکنیم.

وی در ادامه نقش دختران دانشجو را در مسأله فرهنگ و و عفاف کلیدی شمرد و گفت: شما خواهران باید به ما در مقوله مبارزه با بی حجابی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنید و بی شک همه شما دختران و فرزندان نظام هستید.

فلاحتی سپس با توصیه به جوانان مبنی بر اینکه تاریخ ۴۰ ساله انقلاب را مطالعه کنند اظهار داشت: انقلاب اسلامی خدمات زیادی به جامعه کرده است و کسی که امروز این خدمات را نادیده بگیرد و جوانان را ناامید کند خائن است.

وی با تاکید بر اینکه باید سطح آگاهی ها و مطالعات خودمان را بالا ببریم به مسوولان توصیه کرد : به دانشگاه و دانشگاهیان که مهد اندیشه و ایده و طرح است توجه ویژه نمایند .

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسوولان بر اعمال و افکار خود نظارت کنندگفت: این جوانان و مردم اعمال شما را رصد میکنند .

وی در پایان از دانشجویان خواست تا در هر دستگاه یا اداره ای فسادی مشاهده کردند با اسناد و مدارک به وی اطلاع دهند تا پیگیری شود.

 

محمد دوستار، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در ادامه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان روحیه استکبار ستیزی و حقیقت جویی را خصلت جوانان و دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان همواره در طول تاریخ معاصر ایران روحیه استقلال طلبی داشته اند و در مقابل استکبار ایستاده اند.

وی روز ۱۶ اذر را نماد این استکبار ستیزی از سوی دانشجویان وقت خواند و گفت: زمانی رژیم سابق در این روز به جای اینکه زمینه گفتمان سازی را ایجاد کند دانشجویان را به ضرب گلوله شهید کرد .

 

دوستار افزود: از دانشجویان می‌خواهیم با همان روحیه تحول خواهانه و استکبار ستیزانه با نگاه امیدوارانه مسیر شهیدان را ادامه دهند.

در این برنامه تعدادی دانشجویان به نمایندگی از تشکل های دانشجویی خود به بیان مسایل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی ، معضل پسماند، بیکاری و… سخنانی را ایراد کردند.

این برنامه با تجلیل دانشجویان حائز رتبه‌های برتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان های مختلف گیلان پایان یافت