چاپ مطلب چاپ مطلب

به پاس قدردانی ازکارگران ومعلمان/سید رضا علوی زمیدانی


به نام خدا و به یاد مهدی فاطمه
همای گیلان، کارگران و معلمان دو قشری هستند که به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری،در کمیت و کیفیت جامعه تاثیر گذار هستند ولی مطالبه شان از قوای سه گانه برآورد نشده است و کمترین حقوق دریافتی را دریافت می کنند و می طلبد برای یک بار هم شده مجموع درخواست های این دو قشر در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها لحاظ شود مخصوصا مجلس شورای اسلامی بعنوان ریل گذار قوه مجریه می تواند این ماموریت را انجام دهد و دیدار با این دو قشر را محدود به ایام انتخابات نکنند.
????????????
اگر می خواهیم تولید رونق پیدا کند،جهش پیدا کند،وابستگی را قطع کند،اقتصاد را مقاوم کند،نقدینگی را هدایت کند،واسطه گری را برچیند می بایستی به دو قشر کارگر و معلم رسیدگی شود.
????????????
نمی توان کمترین توجه به دو قشر کارگر و معلم شود،آنوقت انتظار داشته باشیم تحول اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را شاهد باشیم.
????????????
با حساب چهارانگشتی می توان دریافت که حقوق شهروندی کارگران و معلمان اعم از آموزش،مسافرت،بهداشت،رفاه اجتماعی،ورزش،ازدواج،مسکن و… متناسب با جایگاه شان لحاظ نشده است و با وجود تاکیدات فراوان دین مبین اسلامی و مراجع سیاسی و دینی مخصوصا امام خمینی ره و مقام معظم رهبری با ایده آل فاصله داریم.
????????????
و امیدوارم در ارائه ارزش سهام عدالت به این دو قشر نگاه ژرف لحاظ شود و سهام شرکت های سودده به این دو قشر تعلق گیرد
????????????
تعدد کارگران و معلمان از زاویه دیگر نیز قابل بررسی است و قوای سه گانه تصمیم گیر می بایستی با این تعداد از جامعه هدف درست مدیریت کنند و با مدیریت درست منابع انسانی و مالی شاهد تحول بنیادین در این دو جامعه هدف باشیم.
????????????
بینیم دغدغه هایی همچون ناامنی شغلی کارگران،حقوق پایین معلمان،کرامت این دو قشر لحاظ می شود و با اینکه هر ساله در ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت از این بزرگواران تجلیل می شود نباید به آن محدود شد و پیشنیاز تولید و فکر را باید در برآوردن نیازهای کارگران و معلمان جستجو کرد تا شعار جهش تولید محقق شود.
سید رضا علوی زمیدانی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …