چاپ مطلب چاپ مطلب

به ۲۰۰ بافنده گیلانی فرش دستباف، تسهیلات بانکی اعطاء می شود

همای گیلان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از اعطای ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۰ قالیباف گیلانی خبر داد.

index
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان علی منتظری با اشاره به آغاز معرفی بافندگان فرش دستباف و واجد شرایط دریافت تسهیلات بانکی در استان تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه اشتغال استان گیلان و به منظور حمایت از قالیبافان، همانند سال های گذشته ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطاء می شود.
وی با اشاره به آغاز معرفی۲۰۰ قالیباف در سراسر استان به ۳ بانک عامل مربوطه خاطر نشان کرد: میزان تسهیلات به هر بافنده فرش دستباف ۵۰ میلیون ریال است که با مهلت بازپرداخت ۳ ساله در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر جایگاه فرش دستباف در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در عرصه تولید فرش دستباف ایرانی از فعالیت ۱۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح استان می باشند.
گفتنی است پیش از این سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در راستای حمایت دولتی از بافندگان فرش دستباف تفاهم نامه ۳ جانبه ای را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و صنایع دستی و گردشگری استان منعقد نمود تا حمایت ویژه ای از اشتغال و توسعه آموزش های بازار محور در امر آموزش، تولید، بازاریابی و فروش به انجام رساند.

About

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …