چاپ مطلب چاپ مطلب

بیانیه جمعی از خانواده های شهدا در واکنش به صوت منتشر شده شهردار منطقه۵ رشت

همای گیلان: جمعی از خانواده های معظم شهدا در واکنش به صوت منتشر شده از محمدتقی (حامد) عبداللهی در حسینیه حضرت رقیه (س) شهرک باهنر رشت بیانیه ای را منتشر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

با سلام و صلوات بر محمد (ص) و آل او …

جایگاه شهید و شهادت مرتبت و عنایتی است که قطعا موهبت حضرت حق است و به مصداق آیه شریفه قرآن کریم شهدا “عند ربهم یزرقون” هستند.

بدون شک سرداران بی ادعای ماندگار عرصه جهاد بالاترین متاع زندگیشان یعنی جان خود را در مسیر عشق بازی با جمال حضرت دوست فدا کردند و به درجه اعلی رسیده و مقام شهید را بدست آورده اند…

بر کسی پوشیده نیست که آنها راه خود را انتخاب کرده و در صراط محبت حرکت و گام برداشته و در نهایت به سر منزل مقصود یعنی شهادت رسیدند…
متاسفانه اخیرا از سوی بعضی از جریانات به اصطلاح ارزشی، تحرکات غیرمعقولانه و غیر منطقی مشاهده می شود که جای تعمق و تاثر داشته که خود را فراتر و دلسوزتر از بازماندگان جنگ که از پوست و خون شهدا بوده می دانند ولیکن از آنجائیکه ثانیه ای از زمان خود را در این جایگاه نبوده سعی بر تخریب این قشر آسیب دیده زده و به تعبیری نوعی دست به خودزنی میزنند.

بسیار سوگ برانگیز بوده که گفتمان اینچنینی در فضای اجتماعی از فردی که خود را مدرس و حاجی این شهر میداند چیزی جز نفاق و تفرقه افکنی فی مابین فرزندان این انقلاب نبوده و به عواقب این حرکت و تبعات پس از آن نمی اندیشند و بصورت عجولانه با خطاب قراردادن فرزند شهید قصد بر قبح شکنی فرزندان شهدا دارد.

فرزند شهیدی که از یک طرف داغ بی پدری را تا لحظه آخر حیات زمینی باید بدوش بکشد و از طرفی هم طعنه ها و زخم زبان افراد جاهل و ارزشی نما را تحمل نماید بسیار سوگوار است.

حال بگذاریم و ببینیم چه کسی به شهدا نزدیک تر است، کسی که با گوشت و پوست و استخوانش با کلمه و واژه شهید و فرزند شهید و خانواده شهید و … عجین شده است یا آنهایی که فقط دم از ایثار و شهادت میزنند… و با واژه شهادت امورات زندگی شخصی خود را پیش میبرند و با همین واژه ها اسم و رسم خود را با نصب بنرهایی بصورت مستمر در ایام متعدد سوگواری مطرح می کنند و چیزی از گمنامی نمی دانند.

قطعا انقلاب و این نظام مدیون شهدا و خانواده معظم آنهاست که بنا به فرموده مرشد انقلاب این قشر “ولی نعمت ما هستند”…

حالیه کسانی که مدعی فعالیت فرهنگی و تدریس در محیط علم و دانش را بر دوش دارند بصورت مستمر و بی شرمانه از الفاظ سخیفی استفاده مینمایند که نه در شان فرزند شهید است و نه در شان نگارنده که از نام و اعتبار شهید در بازیهای سیاسی و شخصی خود استفاده نماید و با تحریف سخنان یک فرزند شهید و با تاکید و اصرار بر “فرزند شهید” بودن او  در صدد ضربه زدن به خانواده شهدا و منتسبین واقعی و ولایی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآید…

اگر مسئولی جمله ای در باب برداشتن بنرهای نامطلوب طراحی شده شهدا در سطح شهر بیان داشته از باب بی احترامی به مقام شامخ شهید نیست بلکه درخواست و دغدغه اغلب خانواده های شهداست که اگر کاری قرار است برای تجلیل و گرامیداشت از شهدا انجام گیرد با تصویر با کیفیت و به گونه ای شایسته و در حد مقام آنها نصب شده تا مردم و بخصوص مسئولین بدانند که عزت و شرف و آرامشی که اکنون دارند مدیون آنهایی است که در سلوک الی الله همه مرزهای دینی و ماورایی را طی نمودند.

به خوبی هویدا است که شخص یا اشخاصی که با هدف از پیش تعیین شده سخنان یکی از فرزندان فرهیخته شاهد استان را بصورت ناقص و با تحریف منتشر می کنند هدفی جز تخریب چهره فرزندان شهید و خانواده معظم شهدا ندارند و با انتشار مطالبی در فضای مجازی بدنبال جریان سازی هستند.

ما جمعی از فرزندان شاهد استان گیلان با انتشار این بیانیه از وقایع رخ داده ابراز انزجار نموده و از مسئولین ولایی درخواست مینماییم تا با اینگونه رفتارهای نابخردانه برخورد لازم صورت پذیرد تا شاهد تکرار آن نباشیم.

سحر با باد میگفتم حدیث آرزومندی

خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی

جمعی از خانواده های معظم شهدا

//خزر

About سردبیر

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …