چاپ مطلب چاپ مطلب

بیایید به فرزندانمان اثرات منفی این دشمن آشکار و تهاجم پنهان (ماهواره) را بفهمانیم / معین رمضانی

همای گیلان: با وجود این که هنوز برخی خانواده های ایرانی مخالف ورود ماهواره به خانه های خود هستند اما در این میان والدینی هم هستند کهبه محض ورود به خانه کنترل تلویزیون را به دست می گیرد، طبق عادت همیشگی کانال های تلویزیون را مرتب عوض می کند گویی هیچ کدام عطش بی پایان او را فرو نمی نشاند.
با روشن کردن ماهواره برنامه های مطلوب خودرا در شبکه های خارجی جستجو می کند وساعت ها بدون این که گذشت زمان را حس کند در دنیایی بیگانه غوطه می خورد تا فردا شب و تکراری دیگرامروزه جوانان زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامه های ماهواره اختصاص می دهند و همین امر عاملی در سستی نظام اکثر خانوادهای ایرانی است.  برخی کارشناسان معتقدند امروزه جوانان وسایل ارتباط جمعی ساده همانند تلویزیون و یا ویدئو را جوابگوی نیازهای خود نمی دانند و به همین علت، همیشه به دنبال راهی هستند که از طرق مختلف با دنیای بیرون خود ارتباط پیدا کنند .
%d9%85%d8%b9%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86%db%8c
با وجود این که هنوز برخی خانواده های ایرانی مخالف ورود ماهواره به خانه های خود هستند اما در این میان والدینی هم هستند که خود عامل تشویق فرزندان برای تماشای برنامه های ماهواره می شوند. جوان ۲۲ ساله ای می گوید سریال ها و برنامه های علمی، ورزشی که از تلویز یون داخلی پخش می شود مورد پسند جوانان ایرانی نیست وکمتر جوانان تمایلی برای دیدن این برنامه ها دارند و سعی می کنند بیشتر اوقات خودرا از طریق برنامه های ماهواره پر کنند. اما جوان ۳۰ساله ای که تمایل چندانی به دیدن برنامه های ماهواره ای ندارد می گوید اکثر برنامه های ماهواره ای برخلاف اصول و عقاید دینی کشور مااست و با شرایط فرهنگی کشور ما منافات دارد.
وی می گوید برنامه های ماهواره ای توام با فراهم کردن زمینه فساد اخلاقی و اجتماعی در جامعه است و بیشتر از آنکه برای نسل امروز و بطور کلی مردم مفید باشد خطرناک و مضر است. دشمنان که همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف های خود می بینند برای کم رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان در به انحراف کشاندن و بی هویت کردن آنان می کوشد.
قرآن کریم در باره خطر اشاعه زشتی ها در جامعه اسلامی هشدار می دهد ومی فرماید:«ان الذین بحبون ان تشیع الفاحشه فی الدین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الآ خره و الله یعلم و انتم لا تعلمون» ( نور /۱۹)کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب درد ناکی برای آنها در دنیا و آخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید».در واقع از دیدگاه و منطق قرآن، بازگو کردن زشتی ها و ارائه و ترویج آنها نهی شده است زیرا موجب آشکار سازی زشتی ها و بر ملا شدن آنها می شود. امام رضا (ع) می فرماید:« آن کسی که گناه رانشر دهد ، رانده است و آن کس که گناه را پنهان می دارد مشمول آمرزش الهی است ))شبکه‌های ماهواره‌ای در قالب میان برنامه ها و آگهی ها، مظاهر ضد اخلاقی را تبلیغ می کنند و این رسانه‌ها همچون دیگر ابزار بشری می تواند به آرمان های تعالی بخش انسان ها و جوامع خدمت یا خیانت کنند که در حال حاضر بیشترین تاثیر ماهواره در ایجاد و رواج فساد و فحشاء در میان جوانان است.آری ماهواره حامل پیام فرهنگ مبتذل غرب است و اثر ویران کننده ای بر رفتار و پرورش کودکان و حتی کانون گرم خانواده ها دارد .بیایید به فرزندانمان اثرات منفی این دشمن آشکار – و تهاجم پنهان (ماهواره) را بفهمانیم.
// معین رمضانی- کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …