چاپ مطلب چاپ مطلب

بیش از ۱۵۰ هزار نفر با امضای طوماری خواستار محاکمه نگارندگان نامه ضدایرانی شدند

همای گیلان:بیش از ۱۵۰ هزار نفر طوماری که خواستار محاکمه سناتورهای امضاکننده نامه ضدایرانی در دادگاه، به جرم خیانت است را امضا کردند.

13930913000365_PhotoA

طومار اینترنتی که خواستار محاکمه ۴۷ سناتور امضاکننده نامه‌ای خطاب به مقامات ایران است، مرز ۱۰۰ هزار نفر مورد نیاز برای واکنش کاخ سفید را گذراند.

۴۷ سناتور آمریکایی روز دوشنبه، به ابتکار «تام کاتن»، سناتور جمهوری‌خواه ۳۷ ساله نامه‌ای را خطاب به مقامات ایران نوشتند. در این نامه هشدار داده شده بود هر گونه توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ در آمریکا تنها تا پایان ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ دوام خواهد داشت.

کاخ سفید یک روز پس از انتشار این نامه طوماری روی سایت رسمی خود قرار داد و خواستار محاکمه امضاکنندگان این نامه شد. در طومار کاخ سفید آمده این اقدام سناتورهای آمریکایی نقض قانون «لوگان» محسوب می‌شود که شهروندان را از مکاتبه یا گفت‌وگو با دولتهای خارجی برای تخریب اقدامات دولت برحذر می‌دارد.

در بیانیه قرار گرفته روی کاخ سفید آمده است: «در روز ۹ مارس سال ۲۰۱۵ سناتورهای آمریکایی با تصمیم به نقض قانون لوگان اقدام به انجام یک جرم خیانت‌آمیز کردند.»

این بیانیه می‌افزاید قانون لوگان که در سال ۱۷۹۹ تصویب شده شهروندان غیرمجاز را از مذاکره با دولتهای خارجی به قصد تخریب اقدامات دولت منع کرده و ارتکاب این عمل را مشمول حبس تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی و یا هر دو می‌کند.

  تا کنون ۱۵۱۳۵۶ نفر این طومار را امضا کرده‌اند. کاخ سفید آستانه لازم برای تعداد امضاهای این طومار را ۱۰۰ هزار امضا  تا تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۵ ذکر کرده است.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

امام جمعه شهرستان لنگرود: نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان یک فرصت ارزنده برای لنگرود است/

امام جمعه شهرستان لنگرود: نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز شهرستان …