چاپ مطلب چاپ مطلب

بیش از ۸۱۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

۳۱۰۰۰ بیمه شده اصلی به همراه ده هزار نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود در سطح شهرستان لاهیجان از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی بهره مند هستند .
همای خبر به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، حسام الدین شریفی رئیس شعبه لاهیجان در گزارشی اجمالی از عملکرد این واحد در سال ۱۴۰۰ ، با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی در این شهرستان در سال گذشته با ۶/۳ درصد افزایش به حدود ۳۱۰۰۰ نفر رسیده است خاطر نشان ساخت با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و فراهم شدن بستر مناسب جهت انعقاد قراردادها به صورت غیرحضوری ، این رشد به ویژه در بخشهایی همچون حرف و مشاغل آزاد بسیار فزاینده بوده است .

وی افزود : در سال گذشته تعداد بیمه شدگان این گروه با استقبال جامعه زنان خانه دار ، دانشجویان و … از ۶۴۳۷ نفر به بیش از ۸۴۰۰ نفر افزایش یافت که نشانگر رشد ۳۰ درصدی میباشد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان در ادامه اظهار داشت : همچنین در سال ۱۴۰۰ در بخش مستمری بگیران نیز با رشدی ۷/۸ درصدی مواجه بودیم که بیشترین سهم را در زیرگروههای این بخش ، بازنشستگان با ۹ درصد افزایش دارا بوده و پس از آن بازماندگان با ۶/۳ درصد و ازکارافتادگان نیز ۱/۵ درصد در ردیف های بعدی قرار داشته اند . .

حسام الدین شریفی در بخش دیگری از این گزارش از ارائه متوسط ماهانه ۳۹ میلیارد تومان تعهدات در سال گذشته خبر داده و اذعان داشت : پرداخت ۲۴ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری ، ۵/۷ میلیارد تومان انواع تعهدات کوتاه مدت شامل غرامتها و کمک هزینه ها و ۴۳۷ میلیارد تومان مستمری در سال گذشته به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش در لاهیجان صورت گرفته است .

دریافت بیش از ۴۲ هزار لیست حق بیمه که ۹۵ درصد آنها الکترونیکی و غیرحضوری بوده ، در کنار برگزاری ۲۶ جلسه هیات تشخیص مطالبات به منظور رسیدگی به اعتراضهای کارفرمایی از دیگر فعالیتهای این شعبه در سال گذشته بوده است .

در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ بازنشسته ، ۴۷۵ ازکارافتاده و بیش از ۳۰۰۰ بازمانده به اتفاق افراد تبعی خود در کنار ۳۱۰۰۰ بیمه شده اصلی و افراد تحت پوشش آنها ، جمعیت ۸۱ هزار نفری عائله تامین اجتماعی لاهیجان را تشکیل میدهند .

با کانال همای خبر همراه باشید‌.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …