چاپ مطلب چاپ مطلب

بیمه های درمانی باید سپر بلای مردم باشند نه استخوان لای زخم

بیمه های درمانی باید سپر بلای مردم باشند نه استخوان لای زخم

همای خبر- یادداشت از دکتر مهران قسمتی‌زاده . رئیس نظام پزشکی لاهیجان -سیاهکل

سال قبل وقتی آزمایشگاه‌های منطقه در‌خواست قراداد بیمه آتیه‌سازان را در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی رد کردند برای میانجی‌گری به جلسات مختلف فرمانداری و دادستانی فراخوانده شدم و آنجا مطلع شدم که آزمایشگاه‌های منطقه  بدنبال بدحسابی‌های مکرر بیمه آتیه سازان حاضر به انعقاد قرار داد با این شرکت نشده‌اند و کار به جایی رسید که مدیران آزمایشگاه‌ها را به بهانه تبانی و گروهک بازی به اداره اطلاعات شهر کشاندند که خوشبختانه با هوشیاری ماموران اداره اطلاعات همکارانمان از این دام که شرکت آتیه‌سازان برایشان پهن کرده بود نجات پیدا کردند و  مبرا شدند .
بهر حال در پی پیگیری های مکرر و قابل تقدیر  فعالین صنفی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره توافقی حداقلی با گرفتن ضمانت‌های لازم بین آزمایشگاه‌های منطقه و بیمه آتیه سازان حاصل شد و تاحدی امنیت مالی برای بازنشستگانی فراهم آمد.

اما چندی قبل مطلع شدم که امسال بازنشستگان کشوری در این مورد دچار چالش شده‌اند و بیمه‌های مکمل طرف قرارداد با ایشان سرویس‌های online خود را قطع و بیمه شدگان مجبورند . با گرفتن فاکتور از موسسات درمانی و آرایه آن به شرکت بیمه منتظر بازپس‌گیری بخشی از آن شوند!!

اما

آیا مگر قرار نبود بیماران در هنگام بیماری درد دیگری نداشته باشند ؟
براستی چه مدت از بیان این شعار می‌گذرد چرا تاکنون کشور برای تحقق آن گامی به جلو برنداشته است ؟
چرا در این مدت که برای کمک به مظلومین دنیا نه فقط اینجا و آنجای این پهنه خاکی سرک کشیده‌ایم بلکه حضوری فعال داشته‌ایم در کشور خودمان و برای بیماران این کشور حتی نتوانسته‌ایم بیمه درمانی درست درمانی فراهم سازیم؟
چرا نمایندگان مجلس ما در هنگام تصویب بودجه و قوانین این شعار را فراموش می‌کنند و بیماران ما را بدون سپر در مقابل بیماری تنها رها می‌کنند؟! //

 

About نسرین عشقی

Check Also

ملاقات مردمی دکتر محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، همه روزه با شهروندان شریف رشت در ساختمان جلسات شورا با هدف بررسی و رفع مشکلات

ملاقات مردمی دکتر محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، همه روزه با …