چاپ مطلب چاپ مطلب

تاج شهرستانی در اجلاس بزرگ هم اندیشی رؤسای کمیسیون فرهنگی اجتماعی در اصفهان گفت: هدف اصلی از مقوله فرهنگ تربیت انسان در یک جامعه متعالی است/ فرهنگ صحیح در جامعه‌ای خرد گرا، شاداب و امیدوار ساخته میشود


تاج شهرستانی در اجلاس بزرگ هم اندیشی رؤسای کمیسیون فرهنگی اجتماعی در اصفهان گفت:

هدف اصلی از مقوله فرهنگ تربیت انسان در یک جامعه متعالی است/
فرهنگ صحیح در جامعه‌ای خرد گرا، شاداب و امیدوار ساخته میشود

تاج شهرستانی در اجلاس هم اندیشی رؤسای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استانهای کشور گفت: وقتی هدف اصلی از فرهنگ ها در جوامع ، تربیت انسانهای خردگرا ، نوعدوست و اخلاق مدار است باید به فکر ایجاد روحیه زندگانیِ پرامید و روحیه نشاط در فضایی بالنده و رو به رشد بود.

به گزارش همای خبر – تاج شهرستانی ، میهمان ویژه این همایش که با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلان‌شهر اصفهان و با حضور رؤسای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی مراکز استانهای کشور و به مناسبت هفته فرهنگ اصفهان ترتیب یافت اشاره داشت: متاسفانه وقتی سخن از تخصیص بودجه یا اظهار نظرهای فرهنگی است، ارگانهای فرهنگی در شهرها پرتعدادند اما هنگام اجرا و در مقام پاسخگویی، عملا کسی پاسخگو نیست و هر مدیری توپ را به زمین مدیر دیگر یا ارگانی دیگر می اندازد.

علیرضا تاج شهرستانی در جمع رؤسای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی کشور گفت: همواره در بحث زندگی فرهنگ مدار و سالم، مخاطب قشر جوان و نوجوان بوده و کسی با هفتاد هشتاد ساله ها، کاری ندارد ! وی افزود: کدام مسئول فرهنگی کشور است که در مقام تقدیر از یک شهروند هشتاد ساله که در تمام عمر شریف زندگی کرده، نان بازوی خود را خورده، فرزندان خوب تربیت کرده و هرگز پایش به پاسگاه و کلانتری باز نشده تقدیری بعمل آورده باشد، یا مثلا یک وام صدمیلیونی بی دردسر با یک ضامن به وی داده یا جایگاه و امتیازی برای او بعنوان یک شهروند شریف شناخته است؟!!

وی در ادامه سخنان خود گفت: وظایف فرهنگی اجتماعی ورزشی در یک شهر مانند دریایی مواج است که پوشش دادن آن به چهارچوب های صحیح و چندجانبه نیازمند است و اگر قرار است تمام این بار را سازمانهای فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداریها بدوش بکشند، پس ارگانهای دیگر با برچسبهای فرهنگی بودجه و نیروی خود را کجا صرف میکنند؟!

وی گفت: بی شک هدف مشترک تمامی مسئولان حاضر در این جمع فرهیخته اعتلای سرزمینی با اصالت و ارجمند با نام ایران است که امیدواریم با حمایتهای دولتی و هوشمندی مسئولان فرهنگی کشور، به ایجاد جامعه ای پیشرو در اهداف فرهنگی بینجامد.

لازم به ذکر است این همایش فرهنگی از روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در اصفهان کار خود را آغاز و مراسم اختتامیه آن عصر فردا هفتم اردیبهشت برگزار میشود.
همزمان با این نشست که اولین اجلاس فرهنگی اجتماعی شوراهای مراکز استانی کشور بود، چهارمین اجلاس فرهنگی شهرهای حماسه ساز کشور نیز تحت نظر شورای عالی استانها برگزار شد.
همچنین طرح تشکیل مجمع مشورتی فرهنگی جهت تبادل مسائل مشترک فرهنگی بین کمیسیونهای مراکز استانها و کلانشهرهای کشور به رأی گذاشته شد و با حداکثر آرا تصویب گردید و مقرر گردید جلسات مجمع مشورتی فرهنگی رؤسای کمیسیونها هر دو ماه یکبار و هر بار با میزبانی یک مرکز استان ، به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …