چاپ مطلب چاپ مطلب

تاج شهرستانی در حضور مدیرکل اداره راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد؛ راه ها شاهرگهای حیاتی زندگی هستند و اهمیت تجهیز آنها کمتر از تامین آب و برق و الزامات اصلی زندگی نیست

تاج شهرستانی در حضور مدیرکل اداره راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد؛
راه ها شاهرگهای حیاتی زندگی هستند و اهمیت تجهیز آنها کمتر از تامین آب و برق و الزامات اصلی زندگی نیست

به گزارش،همای خبر- علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرستان رشت روز چهارشنبه در جلسه شورای شهرستان رشت و در حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ‘ راه ‘ و جاده تنها شامل آسفالت نیست و امکاناتی مانند روشنایی مسیر و فضای سبز حاشیه جاده نیز تکمیل کننده آن است.
تاج شهرستانی در این جلسه ضمن تقدیر از تلاشهای مجید عزیزی برای دوران مسئولیت وی در شورای شهرستان رشت گفت: بنده خود بعنوان فرزندی از جامعه روستایی گیلان بر اهمیت ویژه راه و مسیرهای تردد بین شهری در گیلان آگاهم و باید عرض کنم امنیت راه ها برای افراد روستایی بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تقدیر از استاندار به دلیل گوشزد کردن این واقعیت که فرهنگ رانندگی با ساخت سرعت‌گیرهای متعدد قابل انتقال و آموزش نیست، گفت : متاسفانه از بین چندین مسیر منتهی به شهر رشت ، هیچ یک دارای حریم جاده ای کاربردی نیستند و حتی در مسیر تهران به رشت که پرترددترین جاده منتهی به رشت است نه فضای سبز حاشیه ای مشخصی را شاهد هستیم و نه حریم امن کنار جاده ای.

عضو شورای شهر و شهرستان رشت در ادامه گفت: چندی پیش در سفری که به اتفاق خانواده از خراسان به گیلان داشتیم ، مشاهده کردیم روشنایی جاده های بین شهری مازندران بسیار چشمگیر بود ، اما متاسفانه از بین شهرهای شرق گیلان فقط خطوط منتهی به شهر کوچصفهان از لحاظ روشنایی معبر ، تامین بود در حالی که هر عقل سلیمی حکم میکند ، در ساعات تاریکی شب روشنایی جاده ها به مراتب از فعال بودن کولرهای منازل واجب تر و ضروری تر است.

وی گفت: انتظار میرود اگر در این روزهای گرم و پرتردد سال روشنایی تمامی تیرهای برق نصب در جاده ها در این میسر نیست، لااقل تامین نور چراغهای برق به شکل یک در میان در معابر بین شهری رشت تامین گردد.
وی در این جلسه تاکید داشت: راه ‘ فقط آسفالت نیست ، تأمین روشنایی جاده های بین شهری، امری حیاتی است . در جهان مدرن امروز، راه ها شاهرگهای حیاتی زندگی هستند و اهمیت تجهیز آنها کمتر از تامین آب و برق و الزامات اصلی زندگی نیست.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم …