چاپ مطلب چاپ مطلب

تاج شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران: جایگاه خبرنگاران مهم است؛ خبرنگاری شغل خطیری است؛ دروازه صنف خود را به روی همگان باز نکنید/ نامحرمانی هستند که از عنوان و جایگاه رسانه سوء استفاده میکنند!

تاج شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران:
جایگاه خبرنگاران مهم است؛ خبرنگاری شغل خطیری است؛ دروازه صنف خود را به روی همگان باز نکنید/ نامحرمانی هستند که از عنوان و جایگاه رسانه سوء استفاده میکنند!

🔹️صنعت خبرنگاری در استان ما هنوز به سطح حرفه ای نرسیده/

🔹️لزوم توجه بیشتر به وضعیت رفاهی خبرنگاران استان گیلان

به گزارش همای گیلان- علیرضا تاج شهرستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی اجتماعی شورای شهر رشت
امروز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: قشر خبرنگار جایگاه والایی دارد؛ به هوش باشید تا فرصت‌طلبان از جایگاه شما سوء استفاده نکنند.
وی ضمن تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا و گرامیداشت یاد شاعر‌ صاحبنام گیلان، امیرهوشنگ ابتهاج، در رابطه با روز خبرنگار گفت: با چند روز تاخیر روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک میگویم و تاکید میکنم، لازم است خبرنگاران از جایگاه خطیر خود صیانت کرده و اجازه ندهند برخی افراد غیرحرفه‌ای یا فرصت طلب از این جایگاه به نفع خود سوء استفاده کنند.

وی گفت: متاسفانه برخی در این میان فقط بدنبال جذب مخاطب با تیترهای جنجالی و تخریب کننده (با هدفهای خاص) هستند و هدفشان، خبررسانی برای ساختن یک جامعه سالم و رفع کوتاهیها و نارساییها به شکل سالم نیست!

وی در ادامه گفت: متاسفانه در میان قشر فرهیخته رسانه نیز گاه غرض‌ورزیهای شخصی و حتی کودکانه دیده میشود که دور از شان یک خبرنگار است…

وی گفت: بنده در جایگاه یک مسئول شهری در کنار قشر فرهیخته خبرنگار به انجام وظایف خود خواهم پرداخت و البته از نقدها و انتقادهای سازنده هم استقبال میکنم چرا که معتقدم به چالش کشیده شدن، سبب رشد و تمرکز بر روی حل مشکلات خواهد شد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در ادامه گفت: بنده عقیده دارم صنعت خبرنگاری در جامعه ما هنوز به سطح حرفه‌ای نرسیده است و برخی خبرنگاران، دنباله رو برخی دیگر هستند.

تاج افزود: بعنوان نمونه روزی در حضور چند خبرنگار، از ده محور در حوزه شورای شهر صحبت شد که یکی از خبرنگاران پیشکسوت، پنج محور را در رسانه خود منعکس نمود و با کمال تعجب مشاهده شد که چند خبرنگار دیگر، همگی همان پنج محور را منتشر نموده و باقی صحبتهای بنده در آن روز مغفول ماند؛ حال آنکه جا داشت دیگر خبرنگاران هم نکته و مطالب دیگری از میان سخنان آن روز را رسانه ای میکردند.
وی در ادامه گفت: البته برخی رسانه های خلاق هم موجودند که براستی باید قدردان فعالیتهای آنان بود. تاج شهرستانی تاکید کرد: توجه بیشتر به رفاه و اوضاع درآمد خبرنگاران از موضوعات مهم در این حیطه است که نارساییهای آن قابل انکار نیست. وی گفت: واضح است که مشکلات خبرنگاران، با سخنرانی حل نمیشود و امیدواریم مسئولان امر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مهم توجه عاجل نموده و برای دلگرمی فعالان عرصه خبر و ایجاد انگیزه کار در آنان، حمایتهایی موثر انجام دهند و قوانین حمایتی برای قشر خبرنگار تصویب کنند.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: بنده از همینجا آمادگی خود را برای تعامل با رسانه‌ها اعلام میدارم چرا که در نهایت ما همگی همشهری هستیم و خواهان ارتقاء سطح شهر عزیزمان رشت در تمامی عرصه ها از جمله عرصه های عمرانی, فرهنگی، اجتماعی و ورزشی.

 

About نسرین عشقی

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …