چاپ مطلب چاپ مطلب

پذیرش و چاپ مقاله پژوهشگر گیلانی در همایش کشوری استان چهار محال و بختیاری

پذیرش و چاپ مقاله پژوهشگر گیلانی در همایش کشوری استان چهار محال و بختیاری


آخرین مقاله علمی پژوهشی ، عماد مطالبی ، پژوهشگر نمونه شهرستان رشت با عنوان ‘ رهیافتی بر گردشگری پایدار در زیست‌پذیری مناطق تحت حفاظت، با تکیه بر تنوع زیستی و بوم‌گردی’ در همایش کشوری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده مورد پذیرش متخصصان قرار گرفت و به چاپ رسید.

همای خبر-
رویداد کشوری پارک های ملی و مناطق حفاظت شده با درجه پژوهشی ISC با مشارکت دانشگاه شهرکرد ، سازمان حفاظت محیط زیست ، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه حکیم سبزواری و دفتر ملی یونسکو در ایران
۲۴ الی ۲۶ شهریور ماه تحت پوشش دانشگاه شهرکرد در پارک ملی تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

دکتر مطالبی در این همایش علمی با رویکردهای آمایش سرزمین مقاله ای با نام ‘ رهیافتی بر گردشگری پایدار در زیست پذیری مناطق تحت حفاظت با تاکید بر تنوع زیستی و بوم گردی’ –  مطالعه موردی منطقه حفاظت شده تالاب استیل آستارا – ارائه نمود که مورد پذیرش داوران کشوری قرار گرفت و در مجموعه مقالات برتر به چاپ رسید.

این پژوهش در حوزه گردشگری پایدار ، دو نگاه راهبردی بر ایجاد واحدهای اکولاژ مبتنی بر طراحی بیوفیلیک دارد و با ارایه چهارچوبهای مشخص در راستای ارزش گذاری بر تنوع زیستی و مدیریت محیط زیستی مبتنی بر آمایش سرزمین، رویکردی زیست پذیر را در جهت توسعه گردشگری طبیعت محور و توریست علمی فراهم می‌سازد‌.

گفتنی است طرح حفاظت از تالاب میقان عماد مطالبی سال گذشته در اراک حائز رتبه کشوری شد. وی دارنده عنوان مقاله برتر رویداد ملی دانش سنتی محیط زیستی ایران که در ماه‌های اخیر برگزار شد نیز می‌باشد. 

عماد مطالبی کارشناس رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و مشاور کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت دارای رتبه یکم دکترای استعدادهای درخشان در رشته برنامه‌ریزی شهری است.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

رشد ۴۰ درصدی استقبال از نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی گیلان نسبت به دوره های قبل

رشد ۴۰ درصدی استقبال از نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی گیلان نسبت به دوره های قبل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *