چاپ مطلب چاپ مطلب

تبلیغ تحقیرآمیز در رسانه ملی؛ کرم جوان ساز یا جوان کُش؟!

تبلیغ تحقیرآمیز در رسانه ملی؛ کرم جوان ساز یا جوان کُش؟!

 

🔹اخیراً در رسانه ملی شاهد تبلیغ یک کرم جوان ساز هستیم که در سناریوی آن، دختر ماجرا بابت چین و چروک‌های صورت خواستگار جوان به او پاسخ منفی می دهد.

 

🔹این تبلیغ فارغ از زیر پا گذاشتن ضوابط تولید آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی این حس را در مخاطبان جوان ایجاد می‌کند که از خود واقعی شان فاصله بگیرند و گمان کنند که سرنوشت شان به صاف شدن چین و چروک صورت شان گره خورده است!

 

🔹بر اساس اصل ۱۱ مجموعه ضوابط تولید آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی، آگهی بازرگانی نباید به هیچ وجه متضمن فریب بوده و فراتر از واقعیت، کالا یا خدمات مورد نظر را با ادعای خلاف واقع معرفی کند، همچنین از اغراق باید پرهیز شود.

 

یک روانشناس:

🔹ایران رکورد کلینیک‌های زیبایی را در جهان شکسته است

 

🔹مخالفتی با زیبایی نداریم اما وقتی تبلیغات جنبه افراطی به خود می گیرد و صدا و سیما هم روی این موج سوار می شود، ورق برمی گردد.

 

🔹ای کاش رسانه ملی این باور را در ذهن جوانان جا می‌انداخت که جوان ماندن منوط به تغذیه، ورزش و خواب درست است

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

“مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور   همای خبر- …