چاپ مطلب چاپ مطلب

تجربه متفاوت تحصیلی همراه با آموختن حرفه و مهارت در کنار تحصیل هدفی است که سما به دنبال آن است

اختصاصی همای گیلان:تجربه متفاوت تحصیلی همراه با آموختن حرفه و مهارت در کنار تحصیل هدفی است که سما به دنبال آن است و از این رو با راه اندازی مدرسه سبز سما سیاهکل این امکان برای شهروندان فهیم و با فرهنگ این شهرستان فراهم شده تا با ثبت نام عزیزان شان در مدرسه سبز سما سیاهکل شاهد خدمتی متفاوت و در عین حال موثر برای ارتقای تحصیلی و فرهنگی فرزندان شان باشند و آینده ای درخشان را به آنان هدیه نمایند. مهری قنبری دوستکوهی مدیر مدرسه سما سیاهکل دقایقی را با ما به گفت و گو نشست تا با معرفی کامل این مجموعه آموزشی فرهنگی از اهداف و برنامه های مدرسه اش برای ما بگوید.


توجه شما را به این مصاحبه خواندنی می کنیم.
سرکار خانم قنبری به عنوان اولین سوال بفرمایید سما چه ویژ گی های مثبت آموزشی را دنبال می کند و وجه تمایزش با سایر مدرس در چیست؟
با عرض سلام خدمت شهروندان فهیم و با فرهنگ سیاهکل.همانگونه که مستحضرید تضمین آینده فرزندانمان در گرو رشد آموزشی و پژوهش محور نمودن دانش آموزان در کنار نهادینه کردن فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است که می تواند در آینده هم نیاز شغلی فرزندان مان را برطرف کند و هم کشور را از نظر علمی و مدیریتی در عرصه های مختلف بیمه کند. باور مان این است که اگر سیستم آموزشی و فرهنگی کشور کارش را به نحو احسن انجام دهد و دغدغه اصلی اش«تربیت نسلی موفق برای آینده»باشدبیشتر مشکلات کشور حل خواهد شد. زیرا کشور نیازمند افرادی است که با تکیه بر توانمندی بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت های داخلی اش بتواند اتکای به غیر را کاهش دهد و این مهم قطعا در آموزش از پایه امکان پذیر خواهد شد و ما در سما دقیقا تمرکزمان روی نسلی موفق در آینده است و به دنبال آنیم که با تربیت افرادی افرادی هدفمند و با انگیزه مطابق استاندارد های روز آموزشی، حد اقل یک مهرا ترا به عنوان تضمین آینده شغلی فزندان مان نیز به آنان بیاموزیم تا در آینده به عنوان افرادی کارآفرین در خدمت جامعه باشند.
چرا تاکید دارید که مدرسه سما را برای تحصیل انتخاب کنیم؟
سما به دنبال بهترین هاست و عقیده دارد باید در مدارس سما بهترین شیوه های آموزشی روز دنیا در کنار فرهنگ و اخلاق به کار گرفته شود.
مدارس سما آمده اند تا قالب های قدیمی را بشکنند و روح و جسم دانش آموزان را آزاد کنند.این مدرسه با ویژگی های متناسب با محیط زیست و سلامتی دانش آموزان مهیا شده است.
هوشمند سازی و بهره گیری از علوم مختلف جهت افزایش ضریب هوشی دانش آموزان از برنامه های این مدرسه است.
همان گونه که در ابتدای عرایضم گفتم هدف ما علاوه بر استفاده از کادری مهربان و دلسوز به کارگیری از روش ها و ابزارهای آموزشی روز دنیا و بالاترین کیفیت آموزش و پرورش برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان می باشد.
آیا مدارس شما مطابق با استاندارد های یک محیط آموزشی تعریف شده است و در یک کلام ویژگی های مدرسه تان چیست؟
ویژگی های مثبت یک مدرسه خوب و موفق را باید در درجه اول ساختمان استاندارد و محیط آموزشی مناسب آن مدرسه دانست. مدرسه سبز سما سیاهکل چون هدفش آموزش به روز بوده و مطابق با استاندادرهای آموزشی دنیا تعریف شده دارای ساختمانی بسیاز مجهز می باشد که همه امکانات یک محیط آموزشی مناسب در آن دیده شده است که عبارتند از:
فضای کاملا زیبا و تمیز
نرم افزار و سخت افزار کلاس های آنلاین
کلاس های کاملا هوشمند تمامی کلاس ها مجهز به برد هوشمند
فضای آموزشی مناسب ،استاندارد مجهز به امکاناتی نظیر منابع آموزشی مفید،معتبر و وسایل صوتی و تصویری
مجهز به تجهیزات علوم آزمایشگاهی
وجود مربیان و معلمان مجرب و متخصص
برنامه ریزی اصولی برای فعالیت ورزشی با بهره گیری از سالن ورزشی سرپوشیده شهرستان
دارای سالن آمفی تئاتر جهت برگزاری جشن ها و مراسم ها
سیستم آموزشی به روز،هدفند و مهارت محور
برگزاری اردوهای مختلف هدفمند(علمی،آموزشی)
برگزاری بعضی از کلاس ها در فضای آزاد
فعالیت های گروهی
فعالیت های علمی وپژوهشی
پرتال ویژه مدارس سما
آموزش مهارت های زندگی ،مسائل زیست محیطی و…
حضور مشاور در مدرسه و تشکیل جلسات مدرسه
برگزاری کلاس های فوق برنامه(چرتکه،برنامه نویسی،کامپیوترو رباتیک).
توصیه شما به جویندگان علم و فرهنگ شهرستان سیاهکل چیست؟
بنده به عنوان خادمی کوچک در عرصه آموزش ابتدایی به مردم عزیز و با فرهنگ سیاهکل توصیه می کنم که با توجه به امکاناتی که مدرسه ما دارد و همچنین برای تضمین آینده شغلی فرزند دلبندشان که در قالب آموزش یک حرفه و مهارت تعریف شده است به ما اعتماد کنند و مدرسه سبز سما سیاهکل را به عنوان محل تحصیل عزیزان شان انتخاب کنند. چرا که باور دارم با اعتماد به ما آینده فرزندتان از نظر آموزشی و فرهنگی تضمین خواهد شد. چون سما با تمام امکاناتش و با بهترین و مجرب ترین مربیانش در خدمت به فرزندان شما مردم سیاهکل آستین همت بالا زده است. لذا انتظار داریم که با اعتماد به ما آینده درخشانی را به عزیزان تان هدیه کنید.
شرایط ثبت نام مدرسه شما بر چه منوالی است؟
دبستان مدرسه سبز سما سیاهکل در مقطع ابتدایی ثبت نام می کند و امسال نیز بنا به روال سابق دخترانه هست ولی برنامه داریم که از سنوات آتی مدرسه پسرانه نیز راه اندازی نماییم.
در سطح دختران تاکنون با استقبال مردم فرهیخته و دانشور سیاهکل مواجه بودیم که برای ثبت نام عزیزان شان به ما مراجعه نمودند و لازم است عرض کنم که در این مدت باقیمانده ثبت نام اگر عزیزی تمایل دارد فرزندش را به دست ما بسپارد با مراجعه به مدرسه شرایط ثبت نام را برای فرزندش مهیا کند. لازم به ذکر است که برای تسهیل در پرداخت شهریه دانش آموزان تمام سعی مان را می کنیم که به اولبای محترم فشاری وارد نشود و حتی تقسیط شهریه یکی از تسهیلاتی است که در برنامه کاری ما قرار دارد.
خانم قنبری لطفا از موفقیت هایی که تاکنون کسب کرده اید برایمان بگویید:

مدرسه سبز سما سیاهکل با وجود اینکه دو سال از افتتاحش می گذرد و در عرصه آموزش جزو مدارس نوپا به حساب می آید ولی در مدت این دو سال توانسته موفقیت های چشمگیری در سطح کشور و استان به دست آورد از جمله افتخارآفرینی در عرصه های ورزشی، قرآنی و علمی که نمونه اش طرح آموزشی جابرن حیان بود که توانستیم در سطح استان گیلان رتبه برتر را از آن خود کنیم.
در راستای حمایت از محیط زیست نیز توانسته ایم طرح آموزش حفظ محیط زیست اعم از آلودگی هوا، منابع آب، مدیریت پسماند و انرژی با دعوت از کارشناس محترم محیط زیست شهرستان در مدرسه به ساختن بنیانی مستحکم برای بنای محیط زیست در کشورمان بپردازیم .
با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا چه تمهیداتی برای این مهم اندیشیده اید؟
سوال بسیار خوب و بجایی پرسیدید. درست در روزهایی که گرفتار ویروس کرونا و گسترش شیوع این بیماری شده ایم باید برنامه دقیق و کاملی داشت تا سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی واداری حفظ شود. افتخارمان این است که در کنار حفظ سلامتی دانش آموزان و کادر مدرسه توانسته ایم آموزش به روز را نیز سرلوحه کارمان قرار دهیم. مدرسه سبز سما سیاهکل برای سلامتی دانش آموزان و کادر اداری و آموزشی اش تمام کلاس های درس و محیط آموزشی اش را به طور مربت ضد عفونی می کند و مهم تر از آن مقرر شده است دم در ورودی مدرسه از معلمین، کادر اداری و دانش آموزان تب سنجی به عمل آید. از هنگام گسترش این بیماری از ورود افراد به محیط آموزشی بدون ماسک جلوگیری به عمل می آید تا سلامت دانش آموزان و کادر مدرسه حفظ شود. در زمینه آموزش از راه دور نیز تابع وزارت آموزش و پرورش بوده و از طریق فضای مجازی به تدریس مبادرت می ورزیم. ما هم مثل تمام مردم دعا می کنیم که شر این ویروس زودتر کنده شود تا بتوانیم به زندگی عادی برگردیم و در فضایی شاد و صمیمانه به امور آموزشی و فرهنگی مان بپردازیم.
در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید.
در پایان عرایضم جا دارد تشکر کنم از ریاست محترم آموزش و پرورش سیاهکل بابت حمایت های شان از مجموعه مدرسه سبز و همچنین از آقای دکتر ضیاظریفی ریاست محترم مرکز آموزشی فرهنگی سما سیاهکل و لاهیجان که همواره کمک کارمان بوده اند. از مردم با فرهنگ و بزرگوار سیاهکل هم که با انتخاب مدرسه سبز ما را در رسیدن به هدف اصلی مان که آموزش به روز دانش آموزان مان می باشد یاری نمودند نیز بی نهایت تقدیر و تشکر می کنم و بار دیگر تاکید می کنم که با اعتماد بیشتر به ما آینده ای درخشان برای فرزندان تان رقم بزنید.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …