چاپ مطلب چاپ مطلب

تجلیل اداره ی فرهنگ و ارشاد شهرستان لاهیجان از خبرنگار پیشکسوت علی علیپور نیاول /نادری:تمایل داشتم حوزه ی خبرنگاران ساماندهی و منسجم شود /درمرحله اول ۵۰نفرواکسن زدندوقتی تعدادسی رسانه فعال درشهرستان هستندانتظارداشتیم تعدادافرادمعرفی شده برای واکسن بیشترباشند. /علی پور:درجامعه ای که اخلاق بمیردفرهنگ،تمدن وقانون خواهدمرد /رسانه هابایدفضای مجازی رامدیریت کنندنه فضای مجازی رسانه هارا

در آستانه روز خبرنگار از مدیر مسئول هفته‌نامه ی
همای گیلان و پایگاه خبری همای خبر توسط ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس سالها تلاش بی وقفه ایشان در عرصه خبرنگاری تقدیر به عمل آمد .
اختصاصی همای خبر/رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت :
افرادی که در حوزه فرهنگ و خبر کار می‌کنند قابل ستایش اند تلاش همه ما این است که دوستانی که در حوزه فرهنگ و هنر و خبر کار می‌کنند دیده شوند
نگار نادری در خصوص تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران در شهرستان لاهیجان خاطر نشان کرد:تمایل داشتم حوزه ی خبرنگاران ساماندهی و منسجم شود و انجمن صنفی با یک تشکل و هسته ی مرکزی ایجاد شود و عضو گیری ،آموزش و راهنمایی را خودش انجام دهد .
وی در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران گفت: در مرحله اول لیست اسامی ۷۵ نفر بوده که ۵۲ واکسن را تزریق کردند وقتی حدود ۳۰ رسانه خبری فعال در شهرستان داشته باشیم بیشتر از این تعداد خواهد شد و ضمن اینکه ما به مدیرمسئول اعتماد می‌کنیم و در نتیجه کار اشتباهی نکردیم اگر حتی ۱۵۰ نفر واکسینه شوند اتفاق خوبی هست امیدوارم که در حوزه رسانه گسترده شود .
وی ضمن تقدیر از زحمات علی علیپور به عنوان پیشکسوت از لحاظ سالهای خبری گفت : امید است بتوانیم در آینده از جوانان در این عرصه نیز هم تجلیل کنیم .

علی علیپور ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار در حضور مدیر مسئولان پایگاه خبری و ضمن ادای احترام به آنها گفت:
خبرنگاری شغل ارزشمندی است و اگر همه ی ابزار و لوازم مربوط به خبرنگاری را کنار بگذاریم مهمترین بخشی که در خبرنگاری ارزشمند و مهم است قلم است قلم، هدایت راه، خلق الله است و انسان را از جهالت نجات می دهد و در مقابل نفس اماره به دلیل انتقادایستادگی می‌کند و تیزی و برندگی آن باید از شمشیر هم برنده تر باشد. همانطور که در قرآن نیز اشاره شده «ای انانی که سخنان را گوش می کنیدوبهترین را انتخاب می‌کنید» معنایش نقددرقران است.
علی علیپور خاطر نشان کرد:رسانه ها باید فضا مجازی را مدیریت و هدایت کنند نه فضای مجازی رسانه ها را، رسانه ها باید راهکار و روشی نو، به جامعه تزریق کنند .

وی با تاکیدبر رعایت اصل اخلاق مداری در خبرنگاری گفت:
من همیشه و در همه حال به همکارانم احترام می‌گذارم چون معتقدم احترام از داخل خانه می باشد و مهمترین بخش در رسانه اخلاق است و ماباید مروج اخلاق و ادب باشیم.
وی در ادامه با اشاره به جدی گرفتن مبحث نقد گفت : فضای مجازی سرعت خبر را از ماگرفته و اخبار درست وغلط را به جامعه تحویل می دهد.امارسانه ها باید مبحث نقدرا جدی بگیرند . انتقاد سازنده انسان را از نفس اماره نجات می دهد ، جامعه ای ک نقد در آن وجود نداشته باشد جامعه ای مرده است و قلمی ک قدمی را به حرکت در نیاورد باید کشت و مدیران شهرستانی نباید به انتقاد دلسوزانه خبرنگاران واکنش نشان داده و به راحتی علیه آنها شکایت کنند.من نمی دانم ازچه کلمه ای دراینجااستفاده کنم تاموجب رنجش خاطرمدیریت تله کابین نشوداماایشان ازهدف واهمیت کارخبرمتنبه شوند.من به ایشان احترام قایلم قطعازحمات زیادی کشیدنداماوقتی نقدشودنه بی احترامی، نقدخط قرمزجامعه است زیرا به جامعه هشدارمی دهدکه فقط بودن نیست بایدبهترشد.اماوقتی ازنقدشکایت می کنم من نمی توانم چه لفظی برای آن تهیه کنم چون می ترسم موجب رنجش ایشان شود.

علیپور در پایان از زحمات ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان وهمکارانشان تشکر کرد و گفت :زحمات و تلاشهای ایشان قابل ستایش است بخصوص از برنامه ریزی ایشان در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران
تشکر می کنم .

خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …