چاپ مطلب چاپ مطلب

تجلیل از۵۱۲معلم نمونه درگیلان/۳درصدکارکنان وزارت آموزش وپرورش گیلانی‌اند

همای گیلان:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  اظهار کرد: تعلیم و تربیت از ارکان پرورش انسان است و نظام جمهوری اسلامی ایران به مقام معلم توجه ویژه‌ای دارد.

IMG12495485

وی خاطرنشان کرد: شناخت تمایلات و رضایت شغلی معلمان از وظایف نظام است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اذعان داشت: در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و نقشه جامع علمی کشور، به نقش معلم به عنوان اسوه و اصلی‌ترین عنصر توجه شده است.

وی اضافه‌کرد: اصلاح نظام جذب، نگاهداشت و توسعه منابع انسانی به همراه بهبود جایگاه حرفه‌ای معلمان از اصولی است که در برنامه پنجم توسعه مورد توجه است.

حاجتی با بیان اینکه در گیلان پنج هزار و ۳۷۴ واحد آموزشی و ۲۰ هزار و ۷۳۸ کلاس درس وجود دارد، گفت: گیلان ۳۹۳ هزار دانش‌آموز دارد.

 وی اعلام کرد: ۳۰ هزار و ۵۶۱ همکار در مقاطع مختلف تحصیلی این دانش‌آموزان را هدایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: ۳/۱ درصد کارکنان وزارت آموزش و پرورش را گیلانی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی همچنین گفت: ۴۷/۷ درصد از این این تعداد را مردان و ۵۲/۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

حاجتی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در سال تحصیلی جاری، گفت: همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم ۵۱۲ معلم گیلانی به عنوان معلمان نمونه استان انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۹۱ نفر سهمیه منطقه‌ای، ۲۰ نفر استانی و یک نفر بعنوان معلم نمونه کشوری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، تلاش بیش از پیش در فرآیند تعلیم و تربیت، خلاقیت در امور تدریس و اجرای دستورالعمل آموزشی را از ملاک‌های انتخاب معلمان نمونه برشمرد و افزود: براساس دستورالعمل ستاد بزرگداشت مقام معلم، امسال حداقل امتیاز مورد نیاز در مرحله شهرستانی و منطقه‌ای ۲۰۰ امتیاز، در مرحله استانی ۲۶۰ امتیاز و در مرحله کشوری ۳۲۰ امتیاز بوده است.

حاجتی اظهار کرد: در هفته گرامیداشت مقام معلم امسال برای نخستین بار تقدیر از معلمان مدارس غیردولتی نیز پیش‌بینی شده و ۱۳ معلم در سطح منطقه، پنج نفر استانی و یک نفر به صورت مشترک با استان اردبیل در سطح کشور تجلیل می‌شوند./شبستان

About سردبیر ارشد

Check Also

همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در لاهیجان برگزار شد

همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در لاهیجان برگزار شد اختصاصی …