چاپ مطلب چاپ مطلب

تجلیل شهرداری واداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی سیاهکل از کارگران به مناسبت هفته کار وکارگر

اختصاصی همای گیلان:شهردار سیاهکل ضمن تشکر  از حاضرین در جلسه گفت:در اقتصاد یک کشور ،کارگر نقش ارزنده ای ایفاء  می نماید امید وارم با برگزاری این جلسه از گوشه ای از خدمات کارگران تقدیر شود .

SAM_0409

عیسی کاظمی افزود:در چهارم ماه مه ۱۸۸۶ تعدادی از کارگران در آمریکاه در شهر شیکاکو در اعتراض به ساعت کاری خود وکاهش آن از ۱۰ ساعت به ۸ساعت:موجب خشم مقامات امنیتی آمریکاییها را فراهم آوردندوبر روی آنها آتش کشیدندو لذا در۱۲۰۰ کارگاه وکارخانجات اعتصاب انجام گرفت که تعداد کارگران حاضر در این کارخانجات حدود ۹۰ هزار نفر بود.

وی اظهار داشت :رهبران کارگران سوار گاری شدند اما پلیس مانع آنها شد وموجب مجروح وکشته شدن آنها گردید قریب به اتفاق این کارگران آلمانی بودندو کشور آلمان این روز را روز کار گر نامید.

شهردار سیاهکل اظهار امید واری کرد که از سوی مسئولین توجه ویژه ای به این قشر شودتا با وجود ایشان اقتصاد کشور شکوفا شود.

در ادامه رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی گفت: جایگاه کارگر آنقدر ارزشمند است که پیامبر اکرم (ص)احترام ویژه ای به این قشر قائل بود وجتی دست کارگر را می بوسید.

کهن روز افزود: شهرستان سیاهکل با توجه به فراهم نمودن فرصتهای شغلی همچون احداث کارخانه سیمان از آمار کارگری خوبی برخوردار است این در حالیست که در گذشته به خاطر برف ۸۳ وآتش سوزی انجام گرفته فعالیت برخی شرکتها متوقف شده بود.

رئیس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی اظهار داشت:در سال گذشته ۴ واحد فعالیت خود را آغاز نمودند ویک واحد هم در حال ساخت می باشدکه این رقم نشان از  افزایش فعالیت وفراهم نمودن زیر ساختهای تولید می باشد.

کهن روز اذعان داشت:یکی از دغدغه های مردم در کارخانه سیمان به کارگیری افراد غیر بومی می باشد  که به دلیل تخصصی بودن کار حاصل شده بود که هم اکنون با انجام کار پیمانکاران وقرار دادآنان فرصت استفاده از نیرو های بومی فراهم شده است وهم اکنون تقریبا ۹۳ در صد افراد بومی استفاده می شوند.

رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی تعدادتعاونی های فعال این شهرستان را ۵۷ وتعدادواحدهای تولیدی را۵۹واحد عنوان کرد.

کهن روزتصریح کرد:هم اکنون تعداد کارگران بیمه شده در این شهرستان ۳۰۶۶ نفر می باشد ضمن آنکه ۱۳۰نفر هم از بیمه بیکاری استفاده می کنند.

وی یادآور شد:در سال گذشته ۴۳ فقره وام به ارزش ۱۳۳میلیون تومان برای بیمه مشاغل خانگی پرداخت نموده ایم .

(خاطر نشان می شود در این رابطه سرکار خانم پوران عشاقی با ایجاد ۱۵ نفر شغل به عنوان اولین وتنها مجری طرح  پشتیبان مشاغل خانگی از سوی اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی معرفی شده است.)

آنگاه محمدیان معاون فرماندار سیاهکل گفت :همکاری مدیران شهرستانی واستانی ،توسعه شهرک صنعتی این شهرستان که به همت نماینده محترم ۱۷ هکتار زمین آن تهیه شده است ورونق اقتصاد کشاورزی سه عامل مهم در پیشرفت فضای کسب و کارمی باشد

 

در ادامه امام جمعه شهرستان سیاهکل گفت:اقتصاد کشوربردوش کارگران سنگینی می کند لذا توجه به این قشر لازم وضروری است.

حجت الاسلام شیدایی خاطر نشان کرد:در روایت از رسول اکرم آمده است که کسی که زحمت بکشد وعرق بریزد مانند کسی است که جهاد کرده باشد.

وی بااعلام این مطلب که از نماینده محترم می خواهیم که در مجلس شورای اسلامی  حافظ حقوق کارگران باشد بیان داشت:از دولت می خواهیم با تزریق پول باعث اتمام پروژه ها در شهرستان  ما شوندزیرا تزریق پول   موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

آنگاه نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان وسیاهکل گفت:ایجاد فرصت شغلی چیزی نیست که بخواهد در یک مقطع کوتاه حل گردد بلکه نیاز مند فراهم نمودن زیر ساختها است.

ندیمی افزود:ایجاد دانشگاه ،فراهم نمودن راه ها جهت حمل ونقل همچون راه سراوان به سیاهکل ،گاز رسانی وغیره از جمله مواردی است که می تواند در ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی کار وکارگری موثر باشد.

وی اظهار داشت :همه کارهایی که در مجلس در تقنین به دنبال آن هستیم  به خاطر آن است که مردم زندگی خوبی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان وسیاهکل یادآور شد:تا سال ۱۳۹۰،۲۸۶ واحدتولید از ۵۲۳ واحد در گیلان تعطیل شده است این در حالیست که در برخی از استانها واحدهای تولیدی اضافه شده است.

SAM_0411 SAM_0414 SAM_0414 SAM_0428 SAM_0419 SAM_0405

SAM_0396 SAM_0399 SAM_0400 SAM_0408SAM_0408

About

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …