چاپ مطلب چاپ مطلب

تجلیل شهردار سیاهکل از اصحاب رسانه

 

 

 

 

 

 

 

همزمان با ایام بزرگداشت شهادت شهید اهل قلم شهید صارمی شهردار سیاهکل ضمن برگزاری نشستی صمیمی از اصحاب رسانه تقدیر نمود .

اختصاصی همای گیلان، دکتر ایمان نیک بین رسانه را یکی از ارکان اصلی دموکراسی خواند و افزود: در پیکره اجتماع خبرنگار همانند چشم عمل می کنند . اگر پویایی رسانه و خبرنگار وجود نداشته باشد جامعه کور و بی هدف خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر برنامه های آتی شما برای شهر سیاهکل و همچنین عدم وجود پارک های تفریحی مناسب در سیاهکل اظهار داشت: سرمایه گذاری در آب بندان های سیاهکل همچون آبندان فشتال و اشکجهان پهلو را که جزء حریم این شهر محسوب می شوند در برنامه ماست .
وی اضافه کرد: در منطقه اشکهجان پهلو در ورودی جاده دیلمان ۳ پروژه پل معلق شیشه ای، زیپ لاین، سورتمه و همچنین دیوار سنگ نوردی را خواهیم داشت و در آبگیر فشتال که جزء بزرگترین آبگیرهای منطقه می باشد نیز برنامه توسعه گردشگری را در برنامه کاری داریم که بخش عظیمی از هزینه ها را شرکت توسعه عمران بانک شهر متقبل شده است و امیدواریم بتوانیم منطقه توریستی گردشگری قابل ملاحظه ای در شهرستان سیاهکل داشته باشیم.

اولویت شهرداری تمرکز بر روی گردشگری است

شهردار سیاهکل درجواب این سوال که آیا تمرکز شهرداری در بخش توسعه گردشگری می باشد یا به بخش های دیگر نیز توجه دارید؟ ویا برای اسکان مسافران تدبیری اندیشیده اید؟
تصریح کرد: همانطور که استاندار محترم از روز اول بحث بوم گردی را مطرح کرده بود گیلان دارای طبیعت خدادای زیادی می باشد که ما باید از این طبیعت جهت جذب گردشگر استفاده کنیم و گردشگران را به سوی خودمان بیاوریم و اولویت را بر روی گردشگری قرار داده ایم.
در جهت اسکان مسافران در آینده برنامه هایی خواهیم داشت و چند نقطه برای بستر سازی در نظر گرفته شده است و در اولویت قرار دارند ،متاسفانه در استان گیلان مسافر جذب می شود اما کمتر سکنی می گزیند که امیدواریم در آینده تدبیری اندیشیده شود و مشکل اسکان نیز برطرف گردد.
وی در خصوص پرده های عرضی و نصب پرده ها در سطح شهر ادامه داد: طبق مصوبه ای که شورای شهرمبنی برپرداخت هزینه برای نصب پرده ها در آغاز تدوین کرده بود از نظر زمانی و درجه اهمیت حدود ۷۰ درصد پرده ها در سطح شهر کاهش یافتند و پرده های عرضی برای شهروندان می باشد که جهت تبلیغات و نبود استند مجبور به نصب پرده هستیم.

 

وضعیت استخر پاشوران بهتر از جزیره لاهیجان نیست

دکترنیک بین درجواب این سوال که برای استخر شهر سیاهکل چه برنامه ای دارید اظهار داشت: در ابتدا چراغ هایی با نوربالا برای استخر تعبیه شد تا به مکانی روشن و دلباز برای مردم تبدیل گردد البته در خصوص استخر پاشوران باید گفته شود متاسفانه نیمی از استخر دارای مالک شخصی است و شهرداری باتوجه به کمبود بودجه توان خرید نصف استخر از مالک شخصی را ندارد و امیدواریم در آینده بتوانیم رضایت مالک را گرفته تا سرمایه گذاری انجام دهیم.هم اکنون وضعیت استخر ما بهتر از جزیره لاهیجان نیست.
شهردار سیاهکل در واکنش به این سوال که آیا پروژه بازگشایی خیابان اصلی سیاهکل به اتمام رسیده است یا ادامه دارد؟خاطرنشان کرد: بازگشایی معابر شهر اولین دغدغه بنده به عنوان شهردار بوده است تا با برداشتن مغازه های بافت فرسوده گره خیابان نیز بازشود.
در این راستا ۳ مغازه که بافت فرسوده بودند توسط شهرداری خریداری و بلوک a انتقال یافتند(۱عدد خریداری و ۲ عدد انتقال یافتند) تا مقداری از مسیر بازگشایی شود و چند مغازه دیگر باقی می ماند که آنها نیز به محض تکمیل مجتمع بلوک b ساماندهی خواهند شد
وی در خصوص برگزاری جشنواره ها گفت: تلاش ما بر این است که نام سیاهکل را به برند تبدیل کنیم و جزء اولین شهرها در استان گیلان بودیم که بالن مسافری را در سیاهکل آوردیم و آزمایش نمودیم و همچنین برای اولین بار کنسرت پاپ را در سیاهکل برگزار نمودیم .
همچنین در نوروز نیز ما جشنواره های نوروزی در استخر پاشوران برگزار کردیم و برگزاری جشنواره های محلی نیز جزء برنامه های آینده ما محسوب می شود.
دکترنیک بین درخصوص عملکرد یکساله خود گفت: نصب تابلوهای ورودی ، رنگ آمیزی جداول، کاشت درخت، آسفالت، کمربندی خیام، قرارداد پل، خریداری مغازه های بافت فرسوده، نورپردازی و المان های نوری، جمع آوری آب های سطحی تنها قسمتی از عملکرد ما می باشد.

بازار محلی یعنی فروش محصولات محلی نه اجناس دیگر

وی در خصوص بازآفرینی شهری و ساماندهی بازارهای محلی اظهار داشت: در مورد بازارهای محلی که در دو روز در هفته برگزار می گردند ما سعی داریم مشاغلی را در بازار حفظ کنیم که محصولات و دسترنج خود را به فروش می رسانند نه هر جنس دیگری را .
در مورد بازآفرینی شهری نیز بنده به شخصه پیگیری می کنم و به همراه سه شهر رودسر ٬ تالش و فومن قیر بافت فرسوده را گرفته ایم و سعی می کنیم برای هرکاری تمام جنبه ها را در نظر گرفته و بصورت کارشناسی پیش ببریم

 

کمبود آتش نشان و ماشین آتش نشانی معضلی برای سیاهکل است/قدرت نمایندگان دیگرسیاهکل را ازماشین آتش نشانی محروم کرد

شهردار سیاهکل در زمینه آتش نشان مخصوص جنگل در این شهرستان اظهار داشت: باتوجه به وسعت زیاد جنگل های سیاهکل مکاتبات زیادی در این خصوص با استانداری داشته ایم اما متاسفانه پاسخی دریافت نکرده ایم و این یک معضل بزرگ برای ما محسوب می شود، برای ماشین آتش نشانی نیز اقداماتی صورت گرفت و به ما گفته شد باتوجه به اینکه شما ایستگاه آتش نشانی داریدیک ماشین اتش نشانی برای شماتعریف شده است که متاسفانه به دلیل قدرت نمایندگان به ما تعلق نگرفت . البته این موضوع به دکترنیک فراطلاع داده شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …