چاپ مطلب چاپ مطلب

تجلیل فرماندار سیاهکل از فعالان عرصه خبر

فرمانداری سیاهکل طی مراسمی میزبان اصحاب قلم و اهالی رسانه بود.

اختصاصی همای گیلان: در ابتدی این جلسه رسانه ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مدیرمسئول همای گیلان(خبر) ضمن انتقاد از رشد قارچ گونه رسانه ها گفت: خداوند هم به قلم سوگند خورده هم فرموده قلم دانشمند برتر از خون شهید است و اینها نشانگر ارزش و اهمیت کار ما صاحبان قلم را می رساند.


علی پور افزود: در زمان های گذشته به این راحتی که امروز شاهد آن هستیم نمی توانستیم مدیر مسئول شویم و حتما لازمه آن تجربه و سابقه چند ساله بود اما امروز هرکس بدون هیچ سابقه ای تقاضای مدیر مسئولی بکند به آن دست خواهد یافت.
وی اظهار داشت: استقلال رسانه ها هم در گذشته نسبت به حال بهتر بود چرا که امروز اکثر رسانه ها وابستگی سیاسی دارند و احزاب برای پیش برد کار خود رسانه ها را هدف قرار داده اند بطوریکه زمان انتخابات یک فرد سیاسی عنوان می کرد که فلان سایت از ماست! لذا اهداف و رسیدن به خواسته های خود را توسط آن سایت ممکن می ساخت که اینها خطر بزرگی برای رسانه ها به حساب می آید.
مدیر مسئول سایت همای گیلان ادامه داد: شاید به جهت عدم امنیت٬ رسانه ها گرایش سیاسی را انتخاب می کنند که این معضل باید بررسی گردد.

اگر می خواهیم رسانه های قوی داشته باشیم نباید وزارت ارشاد به این راحتی اقدام به دادن مجوز نماید/درحال حاضرکیفیت رسانه هافدای کمیت شده است
وی با گلایه از سیاسیون دولت قبل و کنونی اذعان داشت: اگر می خواهیم رسانه های قوی داشته باشیم نباید وزارت ارشاد به این راحتی اقدام به دادن مجوز نماید.
مدیر مسئول هفته نامه همای گیلان تاکید کرد: با همه علاقه و احترامی که به شخص دکتر فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دارم اما باید عرض کنم کمیت رسانه ها افتخار نیست این که ما مقام دوم کشور را داشته باشیم مایه مباهات نیست . باید ببینم در زمیته کیفت و رعایت اخلاق رسانه ای چه کرده ایم؟
علی پور گفت: شاید امروز برخی از من دلخور شوند اما این حرف من از روی بخل و حسادت نیست که چرا دوستان جوان مدیر مسئول نشریه یا سایتی شوند. بحث این است که وقتی کسی یک شبه مدیر مسئول می شود بی شک شاهد ابتذال در رسانه خواهیم بود.
وی در پایان گفت :متأسفانه امروز فقط شاهد سرعت انتقال خبر هستیم و دقت و اخلاق رسانه فدای آن شده است.

 

رسانه ها به عنوان رکن کشور نقش اساسی در پاک دستی و اصلاح جامعه دارند
در ادامه حسینی رئیس ارشاد سیاهکل ضمن بیان رسالت خبرنگاری و وظایف آنها در پیشرفت و اعتلای کشور گفت :اینجانب بسیاری از دغدغه های اقای علی پور مدیر مسئول همای گیلان را قبول دارم ، در بسیاری از موارد نشریات و پایگاه ها استقلال لازم را ندارند.رسانه ها اگر می خواهند به استقلال برسند لازمه اش شجاعت و اطلاعات است که باید داشته باشند.
وی افزود: رسانه ها به عنوان رکن کشور نقش اساسی در پاک دستی و اصلاح جامعه دارند.
در پایان مهندس اسلامی ضمن تبریک این روز گفت: با شهادت شهید صارمی این روز به نام خبرنگار نامیده شد تا ما در خدمت شما عزیزان باشیم و از زحمات شما قدردانی کنیم
وی اضافه کرد: رسانه ها با قدرت قلم بسیار نافذ خود به مدیریت جامعه کمک می کنند تا با کمترین هزینه به بیشترین راندمان ممکن برسیم و این امر برکسی پوشیده نیست .

 

خبرنگار باید میدانی کار کند و قضاوت درست داشته باشد
فرماندار سیاهکل ضمن بیان این مطلب که وظیفه خبرنگاران کمک کردن به نظام با نقطه نظراتشان است خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: مردم توسط شما به آگاهی میرسند و خبرنگار باید میدانی کار کند و قضاوت درست داشته باشد.
مهندس اسلامی در ادامه به بیان گزارشاتی از پروژه های شهرستان پرداخت.
وی در خصوص واگذاری زمین به ادارات اظهار داشت: شهرستان سیاهکل با توجه به وسعتی که دارد از توسعه جامانده است اما نباید زانوی غم بغل گرفت گاهی این عدم توسعه ما را به پیشرفت نزدیک تر خواهد کرد و باید به کارها اولویت داد و بعد از شناسایی پتانسیل های موجود خدمات رسانی انجام گیرد
وی ادامه داد : به عنوان مثال باتوجه به کوهستانی بودن شهرستان سیاهکل احتمال رانش کوه ها وجود دارد اما اگر آب های سطحی هدایت شوند این رانش صورت نمی گیرد و با هزینه کمتری می توان مدیریت درستی داشت

 

مدیری که برای انجام گزارش باید از استان اجازه بگیرد مدیر موفقی نیست
وی در ادامه اضافه کرد: یک مدیر موفق باید جرات و شهامت ریسک پذیری داشته باشد و بتواند از بودجه های متمرکز استانی و ملی استفاده نماید، مدیری که برای انجام گزارش باید از استان اجازه بگیرد مدیر موفقی نیست
مهندس اسلامی در خصوص سرمایه گذاری گفت: در بخش سرمایه گذاری اقدامات خوبی انجام دادیم و برای سرمایه گذاران وقت گذاشتیم. بنده به عنوان شخصیت حقوقی به دنبال سرمایه گذار رفتم تا موجب انگیزه سرمایه گذار شود.
وی در خصوص آسفالت دولت به اسپیلی اظهار نمود: با اعتمادی که سرمایه گذار به ما داشت قبل از بستن قرارداد زیرسازی این قسمت را با هزینه کرد ۱٫۸ میلیارد انجام داد و ما بعد توانسیم با کمک نماینده ۶میلیارد و دویست میلیون تومان در سه نوبت برای این پروژه ملی اعتبار اخذ کنیم .
وی در ادامه گفت: این شهرستان فاقد مخزن آب بوده و اکنون این پروژه در دو منبع آب ۶۰۰و سه هزار متر مکعبی با سی درصد پیشرفت درحال انجام است.

 

اگر اقدامات بخش فاضلاب کند پیش می رود به دلیل جمعیت کم این شهرستان است
فرماندار سیاهکل در خصوص اقدامات بخش فاضلاب عنوان کرد: در بخش فاضلاب اقداماتی انجام دادیم که اگر کند پیش می رود به دلیل جمعیت کم این شهرستان است زیرا برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد و تا کنون حدود سی درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به بحث توسعه و اصلاح زیرساختی اشاره نمود و گفت: بیشتر کارهای ما به صورت زیرساختی هستند، بحث زیرساختی خیلی مهم و شاخصه ی پیشرفت و توسعه یافتگی یک شهرستان می باشد اما متاسفانه بعد از مدتی پروژه های این بخش به فراموشی سپرده می شوند.

وی افزود: در بحث برف گاها تا سه متر برف داشتیم که با برنامه ریزی دقیق درکمترین زمان ممکن به بازگشایی راه ها اقدام نمودیم و برای اینکه ماشین های سنگین در مسیر اصلی استفاده شوند به بخشداران گفته شد به تراکتوراها تیغه ببندند تا دستگاه های سنگین معطل روستاها نشوند و الگوی خوبی نیز برای شهرستان ها شدیم.

 

با افتتاح پروژه فیبر نوری سیاهکل تنها شهرستان هوشمند در استان گیلان خواهد بود
وی در خصوص فیبر نوری تصریح کرد: در هفته آتی کلنگ پروژه فیبرنوری با حداقل اعتبار ۳ میلیارد تومان از سیاهکل به دیلمان با ۶۰کیلومتر را به زمین خواهیم زد و سیاهکل تنها شهرستان هوشمند در استان گیلان خواهد بود.
مهندس اسلامی در خصوص شاخص بهسازی راه ها و آسفالت عنوان کرد: دربحث بهسازی اسفالت راه ها خوب عمل کردیم شاخص و راه ها۴۲بود که الان به ۵۱/۶ رسانیدیم
وی خاطرنشان کرد:۸۸درصدروستاهای بالای ۲۰خانوارگازدارهستند
فرماندار سیاهکل در ادامه به بحث بوم گردی اشاره ای داشت و گفت:در طرح بوم گردی با حداقل هزینه٬ بیشترین خروجی به دست می آید و با به ثمر رسیدن پروژه های این بخش شاهد توسعه استان خواهیم بود.
وی افزود: در بحث بوم گردی ما درشهرستان۲۸۵پروژه داشتیم که۱۹۷به صورت توسعه ومرمت می باشد که ۱۳۱ پروژه احداثی و ۶۶ پروژه مرمت و اگر بوم گردی طول کشیده است به خاطر تغییر کاربری می باشد که بوم گردی حتما باید مسکونی و گردشگری باشد

وی در ادامه تاکید داشت : ۱۶ طرح بوم گردی آماده پرداخت تسهیلات هستند که در صورت پرداخت حتی یک طرح اولین شهر در حوزه بوم گردی در کل کشور خواهیم بود.
وی در خصوص نشا کاری عنوان کرد: در نشاکاری به دلیل اینکه قبل از وقت کاشت کارگروه آب تشکیل دادیم پیش قدم شدیم و مشکل ۱۷-۱۸ ساله ی این شهرستان را با لایروبی چندهزارمترنهرهای سنتی و لایرینگ سنتی اصلاح وهمین امرباعث شدکه درحالی که کاشت نشای برنج ۱۵و۲۰درصد بود ما۶۰درصد نشا داشته باشیم.
مهندس اسلامی در مورد طرح فراگیر اشتغال روستایی گفت: تعداد کل ثبت نام شدگان ۴۹۱ و در بحث فراگیر ۹۶ نفر و تعداد پرداختی ها ۷۶ در بحث روستایی و ۲۶ مورد در فرا گیر روستایی بود که مجموع پرداختی ها بالای ۵ میلیارد بوده است و در بحث روستاهای فراگیر جز اولین ها هستیم.

 

اختصاص یک طبقه از ساختمان مهندس عضدی به موزه
وی در خصوص تملک ساختمان سرهنگ عضدی گفت: ساختمان سرهنگ عضدی قدمتی بالغ بر ۲۲۰ سال دارد و باتوجه به اینکه دفینه های زیادی در این شهرستان و دیلمان بوده است تصمیم داریم تا یک طبقه از این ساختمان را به موزه اختصاص دهیم
وی در خصوص گرفتن زمین برای شهرداری از مسکن و شهرسازی گفت: ۶۱قطعه زمین ۳۰۰ متری در قالب تبصره و ماده برای شهرداری از مسکن شهرسازی صرف امور عمرانی و فرهنگی گرفته شده است که در آینددراختیارشهرداری خواهد شد صرف کارهای عمرانی و ۲ هکتار نیز برای بخش اداری گرفته شده است.

 

در هفته دولت بخشداری دیلمان افتتاح خواهد شد

وی به سایر پروژه ها اشاره نمود و گفت: استخر سرپوشیده بانوان با پیشرفت۹۸ درصدی به اتمام رسیده است اما به دلیل مطالباتی که دارد تاکنون افتتاح نگریده است و در هفته دولت نیز بخشداری دیلمان با پیشرفت ۹۸ درصدی را افتتاح خواهیم نمود.

وی در ادامه به برخی دیگر از پروژه ها اشاره نمود و عنوان کرد: تجهیز پایگاه های امداد نجات در داخل شهرستان را داشته ایم و همچنین تعمیر رادارخانه شهرستان در خشکاب با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی و تکمیل پروژه کمربندی شهرستان سیاهکل نیز انجام گرفته است

مهندس اسلامی افزود: احداث سیل بند در مسیر شنرود است که اجازه برداشت شن را به هیچ شرکت بهره بردار نخواهیم داد.
وی در پایان گفت: اعتباری برای مرمت امام زاده ترار نیز گرفته شد و امسال قطعا ساماندهی انهار را همانند سال گذشته خواهیم داشت و حداقل مشکلات را حل خواهیم کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …