چاپ مطلب چاپ مطلب

تجمع مخابراتی‌ها در مقابل مجلس / مخابرات گیلان کارکنان خود را تهدید کرد + تصاویر

همای گیلان: صدها نفر از نیروهای شرکتی مخابرات از سراسر کشور از صبج امروز در اعتراض مشخص نشدن وضعیت استخدامی خود در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار تبدیل وضعیت استخدامی، اجرای طرح طبقه‌بندی شغلی و عدالت مرزی بنابر دستورالعمل شماره ۳۶ و ۳۸ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند.

تعدادی از این تجمع کنندگان از شرکت مخابرات گیلان خود را به مجلس شورای اسلامی رسانده اند. اما نکته جالب اینکه شرکت مخابرات گیلان پنجم آبان ماه  تمام مرخصی های کارکنان را لغو کرده و پرسنل خاطی را تهدید به برخورد کرده است.

شرکت مخابرات استان گیلان هم اکنون حدود ۱۲۰۰ نفر نیروی شرکتی دارد.

%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a2%d9%85%db%8c%d8%b2-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%af%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86

شرکت‌های وابسته به مخابرات بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، از سال ۸۸  به بخش خصوصی واگذار شده اند و قرار بر این بود که پس از خصوصی‌سازی نیروهای مستخدم این شرکت استخام شوند اما پس از گذشت ۸ سال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

%d8%aa%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%87%d8%a7

تجمع کنندگان همچنین ضمن نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر ارتباطات نوشتند:

جناب آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
سلام علیکم
احتراما حضرتعالی طی نامه  شماره ۱/۷۳۶۰۳  مورخه  ۹۵/۰۸/۰۵ به وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمودید که ۶۰ درصد از ۴۰۰۰۰ نیروی شرکتی شاغل در شرکت مخابرات ایران مازاد هستند، لذا به عنوان عضو کوچکی از جامعه مظلوم و زحمت کش و زجر دیده شرکت مخابرات بر خود واحب دانستم مطالبی خدمتان عرض نمایم:

ابتدا به بزرگان و پدران خود احترام گذاشته با ذکر  ضرب المثل قدیمی که گویند، سیر از گشنه خبر ندارد و سواره از پیاده..عرض نمایم:

جناب وزیر! آن زمان که ما به این شرکت آمدیم همه با مدارک عالیه و رشته های تحصیلی  اعتبار خاصی برایمان قائل بودند و بسیاری از ادارات و سازمانها خواهان جذب این جوانان با استعداد بودند، اما اطلاع نداشتیم که قرار است زمانی شرکت مخابرات را به بخش خصوصی واگذار نمایند تا سرمایه گذاران با آورده های کم انتظار و توقع بیش از حد مجاز از این سرمایه گذاری داشته باشند به نحوی که در صدد تعدیل و اخراج نیرو برایند و مهندسین با ده تا پانزده سال سابقه را با حداقل حقوق اداره کار حدود یک میلیون تومانی با چند فرزند در ان شرکت اجیر نموده و دائم نیز بر طبل تهدید، تحقیر، تعدیل و اخراج بکوبند، آنگاه جنابعالی که به نظر می رسد از قشر مرفه جامعه می باشید و این حقوقها شاید پول خرد تو جیبی فرزندتان باشد و درد قشر مظلوم جامعه را درک نکرده و نخواهید کرد، آن زمان که برخی شبها بارها به ATM بانک مراجعه می نماییم که آیا یارانه به حساب آمده یا خیر،که بارها شده که ما و همکاران شب را تا صبح بدون هزار تومانی پول خوابیده و فرزندانمان نیمه های شب با کوچکترین سردرد نتوانسته ایم تا درمانگاه برده و تا صبح با درد دست و پنجه نرم نمودند تا شاید فردا از همکاران و اقوام مبلغی جزئی قرض نموده تا به دوای دردمان بزنیم.
جناب وزیر ایا خبر دارید که از بی پولی تمام دندانهایمان را کشیدیم،
خبر دارید که نتوانستیم عید لباس برا بچه هامون بگیریم،
خبر دارید که در هر مغازه که بچه هامون گریه کردند ما فقط با گریه دستشون را کشیدیم و بردیم و از درون خودمان گریه کردیم،
خبر دارید سوء تغذیه باعث شده امراض جدید به سراغمان بیاید،
خبر دارید حتی یک آزمایش ساده نمی توانیم برویم اگر سرطان هم داشته می باشیم نمی فهمیم،
خبر دارید برخی شبها قلکهای صدقات تو خونمون باز می کنیم برا خرید چهار تا نون،
نه خبر ندارید جناب وزیر ندارید. اگه داشتید این جوری قلم  نمی زدید،

آنگاه بعد از این همه زجر و سختی و تحمل این همه تبعیض و بی عدالتی در این شرکت اعم از رسمی و خصوصی حال جنابعالی به وزیر کار نامه تهدید امیز ارسال می نمایید که این قشر مظلوم جامعه مازاد جامعه هستند، اگر مازادی باشد شمایید جناب وزیر نه ما…

ابتدا برای آن نمایندگانی متاثر و متاسفیم که رای اعتماد به شما دادند که لقب وزیر را با خود به یدک بکشید، برادر جان! پیاده شوید تا چند قدمی هم با کفشهای مظلومین جامعه قدم بردارید،

«امام حسین ع فرمودند اگر دین ندارید آزاد مرد باشید»
امیدواریم پاسخگوی این رفتار و نامه ای که محتویات آن بوی ظلم به زن و فرزندان ما را می دهد در این دنیا و دنیای دیگر  باشید
جمعی از پرسنل شرکتی  و زجر کشیده مخابرات

 

//۸دی

 

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …