چاپ مطلب چاپ مطلب

تحلیلی برانتخاب بخشدارمرکزی سیاهکل / علی پورمدیرمسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: با اندکی تامل در انتخاب یک زن بعنوان بخشدار مرکزی سیاهکل چند نکته به ما یادآوری می شود:
در وهله اول همیشه بنا براین بود که فردی را برای این مهم انتخاب نمائیم که از حیث جنسیت حتما مذکر باشد،علی الخصوص در شهرهای کوچکتر که زنان در جامعه کمتر دیده می شوند و کمتر مدیر دستگاه اقدام به انتخاب مدیر زن می نماید و به قول مرد سالاران به این ریسک مدیریتی تن در میدهد.
درثانی اکثر مدیران برای اینکه چند صباحی به صندلی خود تکیه می زنند و یا راحت تر باشند و گاه و بی گاه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند ترجیح می دهند که در بخشهای مدیریتی از مردان و لو ناکارآمد استفاده نمایند.
اما وقتی خارج از بحث جنسیت می پذیریم که دقت در کار زنان بیشتر از مردان است و معتقد به شایسته سالاری باشیم به هر زن شایسته ایی می توان اعتماد کرد.
ثالثا وقتی خانم ابرو فراخ به عنوان بخشدار مرکزی کلان شهر رشت انتخاب می گردد چندان جای تعجب نیست و در واقع ، مدیر دستگاه با توجه به شرایط پذیرش جامعه، نمایش مدیریتی خاصی از خود به نمایش نگذاشته است. اما در شهری مثل سیاهکل – که البته از زنان و مردان فهیم و اندیشمندی بهره مند می باشد- وقتی یک زن بر کرسی مدیریت می نشیند نشان دهنده این است که این فرماندار قطعا به رشد جوانان علاقه مند بوده و به شایسته سالاری توجه دارد وشاید می خواهد بگوید زنان هم در جامعه ما حق حیات دارند حتی اگر در وزارت کشور باشند!
و صد البته توانمندی هایی در بانوان نهفته است که اگر به آنان اعتماد شود می توانند گره گشایی بسیاری از مشکلات باشند و شاید این مدیر با انتخاب بخشدار مرکزی خود می خواهد بگوید نزدیک به چهل سال است که ما مردان سکاندار بوده ایم اما نارضایتی های اجتماعی زیادی در بخش مدیریتی داشتیم و برای اینکه توازن مدیریت تقریبا حاصل شود ، از توانمندی بانوان هم استفاده می کنیم.
با این تفسیر باید به فرماندار سیاهکل صدآفرین گفت که علیرغم جمود فکری حاکم بر بخش مدیریت ، به عنوان نخستین فرماندار شهرستان کوچک توانست بانوان را هم در بخش مدیریت مورد آزمایش قرار دهد و شاید می خواهد بگوید که در راه تعالی شهرستان ، مردان و زنان از تساوی حقوق برخورداند و مدیریت واقعی یعنی شکستن برخی از هنجارهای مورثی و اثبات این تفکر که صداقت و پشتکار است که کارها را پیش می برد نه جنسیت.

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …