چاپ مطلب چاپ مطلب

تحلیلی بر تحلیلی کلی بر روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری /علی علی پور مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان:ناگفته پیداست که استعفای دو کاندیدای اصولگرا و اصلاح طلب از پیش طراحی شده بود و بی شک حضور هرکدام به دنبال اهدافی معین.

دو کاندیدایی که درنظر مردم پدیده انتخابات بودند و این مسئله بدلیل «بگم بگم هایی» بود که در مناظرات شاهد آن بودیم.

هدف جهانگیری از ابتدا بعنوان کاندیدای پوششی که به کمک روحانی آمده است مشخص بود. لذا از افتتاح ستاد خودداری کرد و در این زمینه هزینه ای مستحمل نشدو نمی شود به او لقب چهاتر درصدی را داد.

اما هدف قالیباف کمی پیچیده تر و از قبل طراحی شده بود. او که کینه ی چهار سال قبل روحانی را در دل داشت، از همان ابتدا دل پرخون او نگذاشت هیچ یک از محاسن دولت را ببیند و مدام با نیش و کنایه و گاه ترکش و خمپاره با دولت برخورد می کرد و البته جهانگیری نقش ضربه گیر را بازی می کرد.

او خیلی تلاش کرد روحانی را از کوره به در کند اما هیچ گاه موفق نگردید و جوابها بر حسب وظیفه ی از پیش طراحی شده بر عهده ی معاون اول روحانی بود.

قالیباف اینقدر اتهام به دولت بست که باور خیلی ها حتی خود موافقین دولت روحانی شده بود، اما قضیه از پیش طراحی شده زمانی افشا شد که قالیباف استعفا داد او که با وعده های زیادی اسب خود را زین کرده بود و حسابی تازید او با وعده ۳ برابر کردن یارانه آمده بود جای که دوست و شفیق راهش آیت الله رئیسی هم همین وعده را داده بود این جا نشان می دهد که هدف قالیباف فقط و فقط تخریب روحانی بود. چرا که اگر وعده ۳ برابر کردن یارانه با گفته های رئیسی منافات داشت قالیباف قائله را پیش تر باخته بود چرا که نه تنها مردم عادی مخالف او می شدند بلکه جایگاهش را در پیش طرفداران خود از دست می داد.

اسب تازه نفس و بلند پرواز قالیباف اینقدر تند می تازید که به جهانگیری گفت:«تا چند روز دیگر صداقتت بر همگان مشخص خواهد شد» اما خود گرفتارش شد چرا که هدف جهانگیری مشخص بود و چیزی از صداقت او کم نمی کند و به نظر می رسد ناپختگی های قالیباف به ضرر آقای رئیسی تمام می شد و روحانی برنده مبارزه خواهد شد. /باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …