چاپ مطلب چاپ مطلب

تحلیلی بر حذف یارانه/ به قلم مدیرمسئول همای گیلان


اختصاصی همای گیلان: ایران اسلامی سرشار از منابع خدادادی ست که حق مردم آن بیش از اینست.
اقلیم گیلان دارای منابعی است که اگر به انها توجه شود قادر به تامین هزینه های کشور می باشد چه رسد به گیلان!
دریای آن اشک می ریزد به حال جوانان بی کار و سرگردان این سرزمین .
دریای آن طوفانی می شود و با زبان بی زبان صدف های کنار ماسه ها فریاد بر می آورد :حال که شما قادر به استفاده بهینه از من نیستید پس من اندکی از دارایی های خود را به شما نشان دهم تا شاید به عظمت گنج قارونی من پی ببرید.
مثل ما همانند عاشقی ایست که در کنار معشوق هست اما برای او نامه می نویسد. همان مصداق «بیدلی در همه احوال خدا با او بود او نمی دیدش و از دور خدایا می کرد»
دریای ما، هم مرهم است برای درمان و هم درآمدیست برای مردم. اما از کودکی فقط شعر”پیله دریا ماهی داره”را اموختیم . خاویار که هیچ ؛ تقدیم مرفهان بی درد .ماهی سفید آن را هم ندیدیم!
کشاورزی ما تارج رفت٬ زمین هایی که نیاکان ما با خون و عرق مشروب کرده بودند تا هم مایحتاج خود و هم نیازهای دیگران را بر طرف کنند ٬امروز شغالان زمینخوار به یغما برده اند و کشاورزی آنها تبدیل به مسکونی شده تا ژن های مستعد با خیال راحت بخوابند.
بلایی که سه دهک ۹،۸،۷و۱۰بر سر سایر دهک های پایین آورده ٬ فضای نفس کشیدن را برای دیگران مسموم نموده بیرون
انباشت ثروت در دست عده محدود مهاجرین بیرون از استان، بهار با طراوت گیلان را هر روز غمگین تر می کند .
گیلان ما در انتظار یارانه نگه داشته شد نه ماهی دادند نه ماهی گیری و اکنون هم تصمیم به حذف یارانه گرفتند.
خوبان مسئول ! یارانه سه دهک را قطع کنید نه همه ۳۴میلیون را.
بیشتر مردم زیرخط فقر هستند. شما معلمان، کشاورزان ،کارگران و بازنشتگان را جزء کدام طبقه آورده اید؟ نکند فاصله شما با مردم زیادتر شده است ؟ نکند شما هم در فضای مجازی گیر کرده اید که حال خانواده خود را نمی پرسید؟ حداقل پیامکی ارسال نمایید که ما از درد و رنج خود بگوییم!
بگوییم که حقوق های ما کفاف ده روز بخور و نمیر را هم نمی دهد .بگوییم که دست به دعاییم تا خدای ناکرده بیمار نشویم .بگوییم که نگران حوادث غیر مترقبه هستیم .البته “قرار در کف ازادگان نگیرد مال”با همین اندک دارایی، به هم نوعان خودمی بخشیم و در دردها شریک آنهاییم.
خبر دارید که قطار ترک تحصیل دانش اموزان ابتدایی با سرعت هر چه تمام تر در حال حرکت است . خبر دارید که طلاق چقدر در حال افزایش است ؟ مطلعید که ازداوج در سنین ده تا۱۵ساله چرا افزایش پیدا کرده است؟
مممونیم که ۳۴میلیون آدم را شناسایی کردید! ما که همیشه با استرس زیسته ایم این هم رویش.
فقط در مورد بازنشستگان که تقاضای زیادی داشتم تا در مورد انها مطلبی بنویسم عرض کنم کجای دنیا دیده اید یک بازنشسته که خرجش افزایش پیداکرده است و دارای عروس، داماد و نوه است. ضمن انکه کهولت سن بر او غالب شده و بیماری هم به دنبالش ٬ حقوق او را کم نمایند .کجای دنیا آدرس می دهید که کارت طلایی برای فرهنگیان شاغل صادر شود اما برای بازنشسته ها نه ؟ بگذریم که امروز همین بازنشسته ها بدلیل عدم اشتغال فرزندانشان٬ تامین کننده مخارج انها نیز هستند. یارانه اینها می خواهد قطع شود؟
گویا از اول هم قرار بود یارانه حذف شود ولی اول باید این پروسه طی می شد. دولت هم اکنون طی سال ۳۳۵هزار میلیارد ریال یارانه می دهد قرار است این رقم را به ۲۳۰هزارمیلیارد ریال کاهش دهد.
دوستان من ! امروز فقط مددجویان ٬ قشر ضعیف جامعه نیستند . فقط مدد جویان نیستند که زیر خط فقرجامعه زندگی می کنند . امروز به جهت توزیع ناعادلانه ثروت ، غنی،غنی تر و فقیر، فقیرتر شده است مقامات و مسئولین عزیز ! امیدوارم بنده را نه معاند و نه مخالف بخوانید بلکه دوستدار و دلسوز نظام بدانید که توانسته است نقد را سر لوحه کارخود قرار دهد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …