چاپ مطلب چاپ مطلب

تذکر کتبی ۶ عضو شورای شهر به شهردار رشت

همای گیلان: ۶ نفر از اعضای شورای شهر رشت پیرامون حوادث «روز رشت» به شهردار این شهر تذکر کتبی دادند.

خبرگزاری فارس: تذکر کتبی 6 عضو شورای شهر به شهردار رشت

در جلسه شامگاه یکشنبه شورای اسلامی این شهر ۶ نفر از اعضای این شورا به صورت مکتوب به شهردار رشت‌ پیرامون اتفاق‌های روز ۱۲دی تذکر دادند.

اعضای شورای شهر رشت در تذکر به شهردار ضمن قدردانی از تلاش‌های ثابت‌قدم و پرسنل خدوم شهرداری این شهر بابت اقدام‌های هفته رشت که از ششم تا ۱۲ دی ماه عنوان کردند: تذکرات به شهردار رشت برای بی‌توجهی و عدم نظارت در اجرای برخی از برنامه‌های نمایشی روز ۱۲ دی با عنوان «رشت پایتخت تئاتر ایران» که با برپایی جشن و پایکوبی و اختلاط دختر و پسر و حرکات موزون و پوشش‌های نامتعارف بوده است.

اعضای شورا در ادامه تذکر خود به شهردار رشت ذکر کردند: چنین اقدام‌هایی جایی در فرهنگ ما گیلانی‌ها و ایرانیان ندارد و حوادث روز رشت موجب گله‌مندی اقشار مختلف جامعه شد.

در ادامه تذکر به شهردار رشت عنوان شده است: شهردار به عنوان مدیر مسئول باید بداند که در تخلفات رخ داده مسئول است و بخشی از این تخلفات در سایه بی‌توجهی و یا ناتوانی وی در زمینه نظارت بر عملکرد عوامل تابعه ایجاد شده و شهردار باید به مردم پاسخگو باشد.

اعضای شورای شهر رشت با تأکید بر عذرخواهی رسمی شهردار این شهر از مردم، گفتند: شهردار رشت باید‌ بداند که تشکیل کارگروه فرهنگی با استفاده از نیروهای درون و برون از شهرداری که موجب موازی‌کاری و بروز چنین خطاهایی می‌شود وجاهت قانونی ندارد و سریعاً باید نسبت به انحلال آن اقدام‌ شود.

در ادامه تذکر به شهردار رشت ذکر شده است: علاوه بر برطرف شدن مشکلات شهر در حوزه فرهنگی، مبانی دینی و فرهنگی غنی و اسلامی و اصیل گیلانی باید در اولویت کاری شهردار رشت قرار گیرد.

جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت غیرعلنی برگزار می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز از برگزاری غیرعلنی جلسه کمیسیون فرهنگی این شورا خبر داد و گفت: فردا جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت‌ به صورت غیرعلنی و با موضوع بررسی اتفاقا‌های روز رشت‌ در صحن‌ شورای اسلامی شهر رشت برگزار می‌شود.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا اظهار کرد: در جلسه فردا‌ مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، مسئول روابط عمومی‌شهرداری و مسئول انجمن تئاتر سازمان‌ فرهنگی‌ـ‌ورزشی شهرداری رشت برای پاسخگویی به اتفاق‌های روز رشت حضور می‌یابند.

وی افزود: در روز ۱۲ دی که به نام روز رشت نام‌گذاری شد اتفاق‌هایی در انظار عموم به‌وقوع پیوست که با ارزش‌های‌ انقلابی و اسلامی در تضاد بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در جلسه فردا موضوعاتی از جمله نحوه نظارت مدیران بر اجرای نمایش‌ها، اساس نحوه دعوت از گروه‌های تئاتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اعتراض‌ها درباره اتفاق‌های روز رشت وسیع بوده و باید پاسخ قانع‌کننده‌ای در این زمینه داده شود.

 ۱۲ دی ماه جاری در «روز رشت» برنامه رقص و پایکوبی در خیابان علم‌الهدی رشت و انعکاس آن به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی موجب اعتراض و نارضایتی بسیاری از مردم شد.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …