چاپ مطلب چاپ مطلب

ترافیک سیاهکل یک راه حل ساده دارد:


اختصاصی همای خبر به قلم  محمدکبیرزاده/ مردم سیاهکل سالها از اینکه شهرشان در بن بست قرار دارد ، ناراحت بودنددو همیشه از مسئولین انتظار داشتند که برای پیشرفت این شهر قدمی بردارند . آرزوی مردم بلاخره به نتیجه رسید و مقرر گردید راه ارتباطی شرق گیلان از قسمت سراوان رشت احداث و مسیر آن از شهرستان سیاهکل گذر کند اما با توجه اعتبار کم در نظر گرفته شده ، راهی ایجاد شد که فاقد هرگونه امکانات اولیه یک اتوبان ، نظیر : پل های زیرگذر و روگذر برخورداربود و تنها دارای یک باند برای رفت و یک باند برای برگشت بوده و هست . تا جایی که بعلت تصادفات زیادی که در آن اتفاق افتاد ، تعداد کثیری از هموطنان جان خود را از دست داده و خانواده های زیادی عزادار شده اند و به این علت ، این جاده در بین مردم محلی به اتوبان مرگ شهرت یافت است و کماکان تصادفات منجر به مرگ در آن ادامه دارد . ابتدای این جاده به جاده اصلی متصل نبوده و از چند جاده ی فرعی باید برای ورود به آن استفاده کرد.
پیگیری مردم جهت تعریض جاده و ایجاد زیرگذر و روگذر روستاهای طول مسیر ، بعلت نبود اعتبار برای سازمان های ذیربط استانی ، نتیجه ای در بر نداشت. تعریض جاده بعلت خرید زمین های مجاور جاده ،هزینه زیادی برای شهرستان خواهد داشت.پیگیری های نماینده حال حاضر شهرستان برای تکمیل اتوبان مذکور ؛ در مدت کوتاهی که برکرسی مجلس نشسته اند؛ الحق و انصاف جای تشکر و قدردانی را دارد
اما به یک طریق ساده و با حداقل هزینه می توان ترافیک این راه به اصطلاح اتوبان را حل نمود و برای نیل به آن باید اقدمات ذیل را انجام داد:
در ابتدا می بایست کمربندی شهر سیاهکل که میدان دیلمان را به جاده تازه آبادجنگاه از یک طرف و از طرفی دیگر به جاده چوشل را متصل می کند ، تکمیل نمود . سپس با مرمت جاده تازه آباد به سنگر و همچنین جاده چوشل به لاهیجان ، با آماده سازی مسیر جدید ، می توان از دو مسیر بصورت رفت و برگشت جداگانه استفاده نمود .بطوری که ورودی از سراوان بطرف لاهیجان از مسیر تازه آباد جنگاه بطرف لاهیجان باشد و مسیر برگشت ، جاده حال حاضر (اتوبان ) .
انجام این کار علاوه بر کاهش تصادفات جاده ایی، موجب رونق اقتصاد شهر سیاهکل و روستاهای موجود در طول مسیر دو شهرستان خواهد شد.همچنین ورود مسافران پایتخت نشین موجب ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی خواهد بود .
پیشنهاد می گردد ، مسئولین ذیربط شهرستان تاملی به این ایده داشته باشند. نظر به اینکه نماینده دو شهرستان مشترک می باشد ، فرصت مناسبی است که با کمک نماینده محترم و همکاری مسئولین دو شهرستان این راهکار اجرایی گردد و تحولی بزرگ در شهرستان ایجاد شود.

باکانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …