چاپ مطلب چاپ مطلب

تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان ۱۰۰ درصد جذب شد

میزان جذب تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان تقریباً به مرز ۱۰۰ درصد رسیده از سوی دیگر برای جلوگیری از بروز هرگونه انحراف در تسهیلات پرداختی تیم‌های نظارتی در استان تشکیل شده‌ است.

تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان 100 درصد جذب شد

همای گیلان، طبق گزارش معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در حال حاضر میزان جذب تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان تقریباً به مرز ۱۰۰ درصد رسیده از سوی دیگر برای جلوگیری از بروز هرگونه انحراف در روند تسهیلات پرداختی به متقاضیان، تیم‌های نظارتی نیز در استان تشکیل شده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه ریاست تیم‌های نظارتی که برای مقابله با بروز انحرافات احتمالی در روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان تشکیل شده بر عهده استاندار گیلان است اظهار داشت: روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی در این استان مطلوب است.

آرش فرزام صفت انتقاداتی که در مورد بروز انحرافات گسترده در روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گیلان و میزان پایین اشتغال ایجاد شده در استان انجام گرفته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد زیرا به گواه آمار و ارقام، گیلان از حیث انحرافات ایجاد شده حتی جزو ۱۵ استان نخست کشور هم نیست.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً در مسیر پرداخت هر نوع تسهیلاتی انحرافاتی رخ می‌دهد بروز این امر را تا حدودی طبیعی خواند و ابراز داشت: گیلان جزو استان‌هایی نیست که درصد بالایی از انحرافات تسهیلات اشتغال روستایی در آن اتفاق بیافتد زیرا سازوکارهای مقابله با این امر به خوبی در آن پیش‌بینی شده و با دقت تمام اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از جمله کارکردهای مثبت تیم‌های نظارتی تشکیل شده در استان برای کنترل روند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی را برشمرد و گفت: رصد دقیق واحدهایی که از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و مقدار اشتغالی که به سبب آن ایجاد شده از جمله مزیت‌های تیم‌های نظارتی محسوب می‌شود.

فرزام صفت با اشاره به اینکه سهم بسیار بالایی از تسهیلات اشتغال روستایی استان گیلان در جای خود هزینه و منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی شده است خاطرنشان کرد: در همین‌جا از رسانه‌ها دعوت می‌کنم که لیست این واحدها را از دستگاه‌های ذی‌ربط بگیرند و جهت بازید از طرح‌های اشتغال روستایی ایجاد شده استان اقدام کنند.

وی موجود بودن لیست طرح‌های اشتغال روستایی در دستگاه‌هایی نظیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، کمیته امداد و بهزیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام تلاش ما در مجموعه استانداری گیلان و دستگاه‌‌های ذی‌ربط به حداقل رساندن انحرافات احتمالی در پرداخت تسهیلات اشتغال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در پاسخ به این پرسش که وضعیت شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغال روستایی چگونه است عنوان کرد: شهرستان رشت از لحاظ جذب این تسهیلات از اکثر شهرستان‌های گیلان عقب مانده است و ما ناچاراً برای اینکه سهم گیلان از بین نرود سهمیه آن را به سایر شهرستان‌ها اختصاص دادیم.

فرزام صفت محفوظ بودن سهم شهرستان رشت و تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی مورد نیاز به آن در آینده را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: قطعاً در تخصیص‌های بعدی به استان گیلان، سهم شهرستان رشت از تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود و امیدواریم به‌زودی شاهد جبران عقب‌ماندگی مرکز استان از این حیث باشیم./تسنیم

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …