چاپ مطلب چاپ مطلب

تشریح بودجه شورای اسلامی لنگرود در ۶ماه گذشته و قیاس آن با سالهای گذشته

تشریح بودجه شورای اسلامی لنگرود در ۶ماه گذشته و قیاس آن با سالهای گذشته

به گزارش همای خبر، سیروس آقاجانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود با بیان اینکه وضعیت بودجه مصوب و تفریغ یا عملکرد بودجه از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۲ مشخص شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ بودجه شهرداری ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۷.۴۷ میلیارد پیش بینی شده بود که به ترتیب ۷۸ و ۷۱ درصد از بودجه آن سال‌ها محقق شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸.۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط اعضای شورا بودجه پیش بینی شده بود که در این سال ۱۰۰ درصد بودجه محقق شد، گفت: در سال ۱۳۹۹ نیز ۶۳ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود که ۱۵۳ درصد از بودجه پیش بینی شده محقق شد.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده شورای شهر در سال ۱۴۰۰.۱۰۳ میلیارد بود که ۱۰۵ درصد آن مقق شد، افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸۰ میلیارد بودجه پیش بینی شد که ۹۸ درصد آن محقق شد و برای سال جاری نیز ۲۲۵ میلیارد بودجه در نظر گرفته شد که تاکنون نیمی از بودجه امسال محقق شده است.

 

آقاجانیان با اشاره به تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی از سال ۱۳۹۷ تا سال جاری بیان کرد: طی اقدامات انجام شده و درخواست‌های شهروندان، در سال ۱۳۹۷، ۲۵۱ پروانه ساختمانی صادر شد و از سال ۱۳۹۷ تا سال کنون به ترتیب در هر سال، ۳۵۸، ۳۷۲، ۲۹۶، ۲۲۰ و در شش ماه نخست سال جاری نیز ۱۱۲ پروانه ساختمانی صادر گردید.

وی با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق پرسنل یکی از دغدغه‌های اصلی شوراها و شهرداران است، تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ و در هر سال به ترتیب، ۶، ۴، ۶ و ۷ ماه اضافه کاری به پرسنل شهرداری پرداخت شد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هر ماه به صورت مستمر اضافه کاری پرسنل پرداخت شد که در سال جاری و ۶ ماه گذشته سال جاری نیز اضافه کار این ۶ ماه به پرسنل پرداخت شده است.

 

رئیس شورای شهر لنگرود یکی از شعارهای این دوره اعضای شورا را شفاف‌سازی دانست و گفت: طبق قانون اعضای شورا بابت حضور در جلسات حق الجلسه دریافت می‌کنند که سقف مدنظر گرفته شده برای شهر لنگرود ۵۰ ساعت برای هر یک از اعضای شورای شهر است و نرخ‌ها نیز طبق قانون و دستورالعمل وزارت خانه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق پرسنل یکی از دغدغه‌های اصلی شوراها و شهرداران است، تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ و در هر سال به ترتیب، ۶، ۴، ۶ و ۷ ماه اضافه کاری به پرسنل شهرداری پرداخت شد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هر ماه به صورت مستمر اضافه کاری پرسنل پرداخت شد که در سال جاری و ۶ ماه گذشته سال جاری نیز اضافه کار این ۶ ماه به پرسنل پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر لنگرود یکی از شعارهای این دوره اعضای شورا را شفاف‌سازی دانست و گفت: طبق قانون اعضای شورا بابت حضور در جلسات حق الجلسه دریافت می‌کنند که سقف مدنظر گرفته شده برای شهر لنگرود ۵۰ ساعت برای هر یک از اعضای شورای شهر است و نرخ‌ها نیز طبق قانون و دستورالعمل وزارت خانه مشخص می‌شود.

آقاجانیان با اشاره به پروژه‌هایی که در سال جاری در حال اجرا است یا به پایان رسیده است، گفت:  لوله‌گذاری خیابان ۳۵ متری تا میدان امام حسن مجتبی (ع) یکی از پروژه‌هایی است که توسط شهرداری در حال انجام بوده که تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای آن درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه لوله‌گذاری فاز اول برای چهار کوچه و جمعاً ۵۷۸ متر طول در حال انجام است که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آن بودجه در نظر گرفته شده است، افزود:  لوله‌گذاری فاز دوم برای ۸ کوچه و جمعاً ۵۸۰ متر طول نیز در حال انجام است که برای این فاز نیز ۲ میلیارد و چهاصد میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

 

رئیس شورای شهر لنگرود با بیان اینکه روکش آسفالت ۲۹ کوچه و جمعاً ۵۰ هزار متر مربع با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به پایان رسیده است، گفت: پالت کاری خیابان شورا با اعتبار چهار میلیارد و دویست میلیون تومان و زیرسازی بابت آسفالت کوچه‌ها و معابر با اعتبار سه میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز در حال اجرا می‌باشد.

 

آقاجانیان با بیان اینکه برای انجام آسفالت به مقدار ۵۵ هزار متر مربع روند قانونی در حال انجام بوده و برای در مرحله مناقصه‌گذاری قرار دارد، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ مقدار زیادی آسفالت در سطح شهر انجام شد که بدهی به پیمانکار در آن سال‌ها انجام نشد و پیمانکار برای دریافت مطالبات خود اقدام قضایی کرد که علاوه بر طلب اصلی، جریمه دیرکرد پرداخت نیز برای شهرداری در نظر گرفته شد ولی با رایزنی‌های شهردار و اعضای شورا با پیمانکار، مبلغ بدهی محکوم شده شهرداری با توافق پیمانکار کاهش داده شد و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان طی ۱۲ ماه و به صورت اقساطی به پیمانکار پرداخت می‌شود که تاکنون ۱۰ ماه آن پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم شهروندان ساماندهی خیابان آزموده است، افزود: در خیابان آزموده کانال قدیمی وجود دارد که مربوط به آب منطقه‌ای است و علی رغم جلسات متعدد با مدیرکل آب منطقه‌ای گیلان به نتیجه مطلوبی برای وضعیت این کانال که باعث مشکلات زیادی برای شهروندان شده نرسیدیم ولی برای لوله‌گذاری خیابان آزموده مراحل انجام مناقصه و تجدید مناقصه در حال انجام است تا بعد از مشخص شدن پیمانکار کار لوله‌گذاری انجام شود که برای این کار نیز هفت میلیارد و سیصد میلیون تومان در نظر گرفته است.

رئیس شورای شهر لنگرود با اشاره به اینکه برای لکه گیری آسفالت ۱۵۰۰۰ متر مربع، تجدید مناقصه در حال انجام است، بیان کرد: برای خرید تیرهای چراغ برق با اعتبار ۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز تجدید مناقصه در حال انجام است.

آقاجانیان با بیان اینکه برای لکه گیری پالت در سطح شهر مبلغ ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که مناقصه آن انجام و بازگشایی پاکات در طی چند روز آینده انجام می‌شود، گفت: برای تعویض چراغ‌های برق خیابان حافظ نیز ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که کار نصب آن نیز ماه‌های گذشته به پایان رسیده است./انتهای خبر

About مدیر خبر1

Check Also

مراسم تکریم و معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان

مراسم تکریم و معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان   …