چاپ مطلب چاپ مطلب

تفاهم همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با دو نهاد برای توسعه تولید فرش دستباف گیلان

همای گیلان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تفاهم همکاری این سازمان با صندوق مهر امام رضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پرداخت تسهیلات تولید فرش دستباف به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

download

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان علی منتظری از تخصیص یکصد میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  به فرش دستباف استان خبر داد.

 وی افزود: با توجه به تفاهم نامه مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و کمیته امداد امام خمینی (ره) ، مبلغ یکصد میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال خانگی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار و ۷۲۵ نفر از قالی بافان گیلانی برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به این اداره کل معرفی شده اند.

وی مجموع ارزش ریالی این تعداد تسهیلات را در مجموع۸۰ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در مورد مابقی اعتبارات نیز در حال بررسی و تشکیل پرونده برای معرفی به نهاد مذکور هستیم .

منتظری همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با صندوق مهر امام رضا(ع) خبر داد و افزود: ارائه تسهیلات فرش دستباف، مختص به دارندگان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی از این طریق قابل انجام است.

وی افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) در این تفاهم نامه متعهد به تخصیص اعتبارات فرش دستباف طی دو مرحله هر کدام به ارزش ۱۰ و ۵۰ میلیارد ریالی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در این راستا ۳ طرح به ارزش ۲۶۰۰ میلیون ریال، مربوط به دارندگان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی برای دریافت اعتبارات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: سایر طرح های در دست اقدام جهت دریافت مجوز پشتیبان، پس از تأیید در کارگروه اشتغال استان، برای دریافت این تسهیلات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی شوند.

 

 

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیر عامل شرکت سیمان خزر در شورای اداری شهرستان رودبار:از مساعدت مسئولین شهرستان در راستای تحقق جهش تولید قدردانی می شود

مدیر عامل شرکت سیمان خزر در شورای اداری شهرستان رودبار:از مساعدت مسئولین شهرستان در راستای …