چاپ مطلب چاپ مطلب

تقدیر معاون وزیر صمت از ۴ کارآفرین فرش دستباف گیلان / معرفی ۲۰۶ فرشباف گیلان برای دریافت تسهیلات حمایتی

تقدیر معاون وزیر صمت از ۴ کارآفرین فرش دستباف گیلان / معرفی ۲۰۶ فرشباف گیلان برای دریافت تسهیلات حمایتی

مدیر کل صمت گیلان گفت: از تمام ظرفیت اداره کل صمت جهت حمایت از قالیبافان استفاده میکنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در جلسه اهداء لوح های صادره از محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت به ۴ برگزیده فرش دستباف گیلانی گفت: از تمامی فعالان حوزه فرش که با وجود مشکلات موجود در ایجاد اشتغال این حوزه تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی می نمایم.

تیمور پورحیدری همچنین ضمن حضور در مراسم برش فرش یکی از کارگاه‌های قالیبافی استان گفت: یکی از اهداف مهم این اداره کل؛ رشد و پویایی هنرصنعت قالی بافی استان می‌باشد و این مهم با حمایت سایر دستگاه‌ها مانند بیمه‌ها تسریع خواهد شد.

 

وی از اقدامات حمایتی این اداره کل از فرش دستباف سخن گفت و تشریح کرد: در سال جاری جهت حمایت از این هنرصنعت مهم و اشتغال زا، ۲۰۶ مجوز مشاغل خانگی قالی بافی استان گیلان در قالب مستقل و پشتیبان بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد معرفی به بانک‌های عامل شدند.

گفتنی است در استان گیلان قریب به ۱۴ هزار قالیباف مشغول به فعالیت هستند که سالیانه بیش از ۵۱ هزار متر مربع فرش دستباف تولید می‌نمایند/انتهای خبر

About مدیر خبر1

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …