چاپ مطلب چاپ مطلب

تلاش برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های گیلان به ۳۰۰ هزار تن


به گزارش همای گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان به ۳۰۰ هزار تن از الزامات است و همه‌ی تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

«علیرضا شعبان نژاد» د، با اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع تولید محصولات کشاورزی استان گیلان و نبود اراضی کشاورزی مشابه کشت محصولات منطقه در کشور جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر، در حال برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی صادرات محصولات به خارج از کشور هستیم که افزایش ظرفیت سردخانه‌ها نقش بسزایی را در این زمینه ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت کل سردخانه‌های فعال استان گیلان، ۶۰ هزار تن است که این آمار متناسب با میزان تولیدات کشاورزی منطقه نیست.

شعبان‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به بازدید از دو سردخانه در شرف بهره‌برداری آستارا افزود: طی یک سال اخیر ظرفیت سردخانه‌های شهرستان از ۵۰۰۰ به ۱۲ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پایانه‌ی مرزی زمینی آستارا، یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور است و مدیریت برای احداث سردخانه‌های مدرن و مجهز در آن به خوبی در حال انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، در بخش دیگر سخنانش گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان در بحث توسعه‌ی صادرات محصولات کشاورزی، برنامه‌هایی را تنظیم کرده است که افزایش سردخانه‌ها، بروزرسانی صنعت سورتینگ، بسته‌بندی، مشاوره و فراهم کردن زمینه‌ی تولید بر اساس نیاز بازار مصرف، مهم‌ترین آنها هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در حال پرداخت تسهیلات به فعالان این بخش در سراسر استان هستیم که برای این منظور ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و هیئت همراه در سفر یک روزه‌ی خود به بندر مرزی آستارا از طرح‌های کشاورزی شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کردند و با حضور در جمع کشاورزان به بررسی مشکلات و درخواست‌های آنان پرد/ایسنا

About

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …