چاپ مطلب چاپ مطلب

تلاش مشکوک در تخفیف مجازات توسط وکیل و خانواده قاتل سرگرد شهید امید چائی پز !!

همای خبر/بیش از پنج ماه میگذرد…
از شهادت مظلومانه سرگرد امید چائی پز توسط قاتلی که با بی رحمی چاقوئی را بر قلب رئوف امید عزیز فرو نموده..
امیدی که هم پلیسی مهربان بود و هم عکاسی نمونه ، ظاهری جدی مقتدر با دلی لطیف و مهربان شخصیت او را ساخته بود ..
اما قاتل بد ذاتی که با قساوت قلب و بی رحمی چاقویی را که از پیش تعیین و تهیه شده و با ذهنیتِ اقدام به قتل ، با خود به نظام وظیفه فرماندهی انتظامی لاهیجان حمل نموده و شانزده ضرب در بدن مطهر شهید فرو نموده است!

همان اوایل بود که پرونده متهم پس از انجام بررسی‌ های لازم در کوتاه ترین زمان ممکن توسط پلیس در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، اماااا هنوز پرونده پس از گذشت پنج ماه در بازپرسی دادسرای لاهیجان در مرحله تحقیقات به سر میبرد‌..
چرا؟!
چرا بررسی پرونده متهم قتل عمد سرگرد شهید امید چائی پز ، رئیس نظام وظیفه فرماندهی انتظامی لاهیجان ، در دادسرای لاهیجان انقدر طول کشیده است؟!
چرا هنوز قاتل امید نفس میکشد؟!
قتل عمد با استفاده از سلاح سرد!
مقتول مامور انتظامی باشد!
تاخیر در روند رسیدگی !!
چرا رسیدگی به پرونده ی هنجارشکنی و اخلال در نظم و امنیت جامعه با این همه تاخیر پیش میرود؟!
که خانواده قاتل امیدوار به نتیجه آخر تا اینکه برای تبرئه و یا تخفیف در مجازات پسرش هزینه کند ؟! با همکاری وکیلی که گویا قبلا خود قاضی بوده !!!

از رییس کل دادگستری و دادستان استان گیلان درخواست داریم ، این پرونده باید هرچه سریعتر در دادگاه کیفری رسیدگی شود و بنا به درخواست اولیای دم ، به اشد مجازات برای قاتل ، یعنی حکم قصاص نفس صادر شود. و لاغیر

بعد از به شهادت رسیدن امید ، در همان روز تشییع جنازه ، مسئولین ذیربط استان وعده مجازات هرچه سریع تر و خارج از نوبت این قاتل جانی را به خانواده داغدار امید داده بودند و این برایشان محرز بوده و هست که قاتل قصد مجرمانه داشته و شانزده ضرب چاقویی که از قبل آماده کرده بود را در بدن شهید چائی پز فرو کرده …

در اینچنین پرونده ای چطور تا به امروز برایتان علم و یقین بر عمدی بودن قتل احراز نشده ؟!
مدتی گذشت که شنیدیم که مرتبطین به قاتل فرضیه جنونش را در دادگاه مطرح کرده اند!
در حالی که قاتل هیچ‌گونه بیماری روانی و حتی سابقه بیماری روانی و بستری شدن نداشته و ندارد و این نتیجه مهم کمیسیون پزشکی استان در جواب درخواست معافیتش از خدمت مقدس سربازی بود که خود قاتل در رشت برایش پیگیر بود!! برای اعضای کمیسیون محرز شده بود که وی فاقد هر گونه بیماری اعصاب و روان است!

حال چطور بعد از اقدام به قتلِ وحشیانه یک مامور وظیفه شناس ناجا در مقر ستاد فرماندهی با ضربات متعدد چاقو (سلاح سرد) ، چطور فرضیه ی روانی بودن قاتل مجددا مطرح شده است ؟!
مگر آنکه اینها نقشه ای شوم از طرف وکیل وی باشد! رهایی از جرم به چه قیمت ؟!

از روز فردای شهادت سرگرد چائی پز تا به امروز ،خانواده امید تنها درخواست شان دادرسی فوری و رسیدگی خارج از نوبت این پرونده بوده تا که قاتل امید هر چه زودتر به اشد مجازات یعنی به قصاص محکوم و این حکم هرچه سریعتر اجرا شود. جرم قتل عمد، دارای مجازات قصاص نفس است.یعنی اولیای دم مقتول این حق را دارند و میتوانند پیگیر و خواهان قصاص قاتل شوند.
با توجه به حساسیت و مهم بودن این پرونده که بخشی از آن به امنیت اجتماعی و بخش دیگر آن دفاع از حقوق نیرو‌های نظامی و همچنین بخش دیگر آن اقتدار و شجاعت دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی استان گیلان را در پی دارد، باید دقت در رسیدگی و عدم تضییع حقوق طرفین طبق دستورالعمل ، حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضاییه مدنظر باشد و هیچگاه دستگاه قضایی استان گیلان نباید اجازه تعدی، تعرض، اغتشاش، برهم زدن امنیت اجتماعی و ایجاد جو ناامنی را به مخلّین دهد و مقتدرانه در مقابل اینگونه افراد بایستد. گرفتن حق مظلومان از ظالم و برخورد با مخلان نظم و امنیت، یک وظیفه بسیار خطیر و الهی است که بنا به گواهی تاریخ، نصیب افراد آزاده، متقی و متعهد به ارزش‌ها می‌شود.
نیروی انتظامی به عنوان پرچمدار عرصه مبارزه با اختلال در نظم عمومی ، هزینه‌های سنگینی را برای اجرای نظم در این سالها متحمل شده و شهدای بسیار زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید در برخورد قاطعانه با سوداگران مرگ و قاتل ماموران امنیت کوتاه بیاید.
چشمان اشک بار خانواده شهید منتظر قصاص نفس قاتل است.
اهالی دهستان شهیدپرور لات لیل

باکانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …