چاپ مطلب چاپ مطلب

تماشاگران واقعه حسین یا طرفداران یزید/به قلم مدیر مسئول

اختصاصی همای گیلان: محرم ماه یاداوری واقعه کربلاست. مجالی که می توان بارجوع به حقیقت و روح الهی و با بارانی از شجاعت، مردانگی، پاکی و فداکاری جسم غبار آلوده ی گرفتار زندگی مادی و خودخواهی را که هر روز مرتکب هزاران گناه، قتل و لغزش های دینی می شود ٬پاک و زدوده نمود. روزهایی که فقیر و غنی و دیندار و بی دین ٬ همه درماتم از دست دادن حسین عزا دارند. اما مظلومیت حسین پایان ندارد چرا که ما عزاداران حسین از فردای عاشورا با یزید همدست می شویم و همچون گرگانی به دنبال دریدن همدیگر برای سهم بیشتر هستیم .لشکری که دیروز نظاره گره ماتم حسین بودند امروز در خیمه یزید در فکر تقسیم غنایم خود هستند و این فاجعه بزرگ تر از فاجعه روز عاشور است.
و برخی زنانی که قرار است پیام رسان واقعه کربلا شوند تعزیه خوانان گریم کرده معرکه شدند و منتشران گناه.
چقدر سخت است از حسین بگوییم اما پیام او را وارونه جلوه بدهیم .
چقدر سخت است از مظلومیت حسین سخن بگوییم درحالی که پا بر ریسمان گناه نهاده که این ریسمان هر لحظه نفس کشیدن را بر حسین تنگ تر کرده است.
چقدر دشوار است از زینب٬ فداکاری و پیام او سخن بگوییم درحالیکه آلزایمر گرفتیم و پیام او را فراموش کرده ایم و از بار گناه پیروفرتوت شده ایم و توان پشتیبانی نداریم و به حضور در هیات ها، زنجیرزنی و سینه زنی دل خوش کرده ایم که تفننی باشد برای مایی که محبوس در زندگی ماشینی هستیم و می خواهیم دل تنگی هایمان و حوصله سر رفتن هایمان را در منزل ٬ با حضور در این مراسم برطرف نماییم .

علی علی پور نیاول مدیر مسئول سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …