چاپ مطلب چاپ مطلب

تمیزکار: هرچه تعداد نخبگان و متخصصان در جامعه بیشتر باشد، افتخارات ملی بیشتر است

 

همای گیلان:رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در مراسم تجلیل از دو دانش آموز لاهیجانی و رتبه تک رقمی کنکور ۹۹، گفت: نیروی انسانی محور اصلی توسعه اقتصادی و فرهنگی و ثروت ملی هر جامعه ای محسوب می شوند.

تمیزکار گفت: اگر سرمایه های انسانی که پشتوانه اجرایی کشور هستند، دیده نشوند یقینا به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان و مغزها جزو وظایف اصلی حاکمیت است، گفت: باید بر حفظ و احترام به نخبگان علمی کشور کوشا باشیم.

رئیس شورای شهر لاهیجان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا، از جذب و شکار مغزها بعنوان نیروی اصلی و توانمند برای پیشبرد امور استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا این اتفاق برای جوانان ایرانی نیفتد و از این ظرفیت ها برای کشور خودمان استفاده کنیم.

تمیزکار با تاکید بر اینکه جوانان ما نسبت به سرزمین و وطن خود، تعصب دارند و همه تلاش خود را برای اعتلای ایران به کار می گیرند، ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با فراهم نمودن امکانات مختلف و احترام در رفتار و گفتار به جوانان و نخبگان، آنها را یاری کنیم.

وی افزود: اگر قرار است برای تولید ملی به خود اتکایی و استقلال برسیم، باید به افکار و اندیشه جوانان و نخبگان کشور احترام بگذاریم.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان این نکته که هرچه تعداد نخبگان و متخصصان در جامعه بیشتر باشد، افتخارات ملی بیشتر است، اذعان داشت: ما افتخار می کنیم در شهری زندگی می کنیم که چنین جوانان نخبه ای دارد.

تمیزکار با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از نخبگان، گفت: جوانان نخبه با کار، تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، باید بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …