چاپ مطلب چاپ مطلب

تنها دو روز پس از وقوع حادثه هزینه مرمت و بازسازی خانه تاریخی سرهنگ عضدی تامین اعتبار شد

همای گیلان:علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد حتی یک خشت از میراث فرهنگی استان به بهانه های واهی تخریب شود.

139305192301559953388904

وی اظهار کرد: خانه تاریخی سرهنگ عضدی واقع در شهرستان سیاهکل عصر روز یکشنبه گذشته طعمه حریق شد اما هم اینک هزینه مرمت و بازسازی این اثر فرهنگی تامین اعتبار شد.

مسوولان  اداره کل  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان سیاهکل به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حاضر شدند و به همراه نیروهای آتشنشانی منطقه و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان اقدام به مهار و کنترل آتش نمودند.

علیزاده بیان کرد: متاسفانه در این آتش سوزی کل سازه چوبی سربندی سقف، پوشش سفالی ، قسمت هایی از سازه چوبی کف طبقات و نیز تزیینات بنا از بین رفت.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اولیه به منظور پاکسازی و ایجاد پوشش موقت و نیز برآورد میزان آسیب و مرمت بنا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در اسرع وقت تمامی قسمت های بنا مرمت خواهد شد و در صورتی که قسمت کوچکی هم از این عمارت باقی مانده باشد، مجددا مرمت ، احیا و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و از جایگاه فرهنگی آن به هیچ عنوان کاسته نخواهد شد.

علیزاده افزود: علت آتش سوزی این بنای تاریخی از سوی مراجع ذیربط در دست بررسی است و به محض روشن شدن موضوع، مراتب اعلام خواهد شد./امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

About

Check Also

کتاب گل‌های باغ مصطفی در شهر کومله رونمایی شد

کتاب گل‌های باغ مصطفی در شهر کومله رونمایی شد مراسم رونمایی از دومین کتاب گروه …