چاپ مطلب چاپ مطلب

تنگ تر شدن عرصه برای قاچاقچیان حفاظت از انفال، اولین ماموریت پاسداران منابع طبیعی است

اختصاصی همای گیلان: محسن یوسف پور با اعلام مطلب فوق افزود: سیاست کاری حافظان منابع طبیعی با اولویت حفاظت از عرصه عای منابع طبیعی و جنگل های استان تدوین و طراحی شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان که برای بازدید سرزده و انجام ماموریت جنگل گردشی شبانه به منطقه مبارک آباد در حوزه شهرستان شفت رفته بود در دیدار با ماموران حفاظتی منطقه گفت: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده محافظان و فرقباتان عرصه های جنگلی گذاشته شده است و تلاش شبانه روزی نیروهای پاسدار جنگل و مرتع ستودنی است.

دکتر یوسف پور افزود: مدیریت بر منابع طبیعی و صیانت از این نعمت های خداوندی همت مضاعف و تلاش مداومی می خواهد و هرگونه قصوری در این مورد خطایی نابخشودنی و مشمول عقاب دنیوی و اخروی است.

وی اظهار کرد: با کمک اقشار مختلف مردم طبیعت دوست و اهتمام بیش از پیش جنگل پایان عرصه را برای حرکت های مذموم قاچاقچیان تنگ نموده و با ایجاد محیط نا امن برای این دسته از زیاده خواهان از ثروت های عمومی کشوراز هرگونه تخریب منابع طبیعی جلوگیری خواهیم کرد.

سکاندار عرصه صیانت از انفال در استان گیلان از راه اندازی گشت های کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بعد از ساعات اداری خبرداد و گفت : این گشت ها که با هدف کنترل هرجه بیشتر مناطق جنگلی و مرتعی استان و به صورت برنامه ریزی شده و روزانه انجام می شود غیر از فعالیت ها و اقدامات حفاظتی مستمر و مدون یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و به عنوان گشت های حفاظت جنگل و مرتع توسط کارشناسان فنی با تجربه و خبره منابعطبیعی و از پایان ساعت اداری تا پاسی از شب گذشته در تمام نقاط استان انجام می شود.

یوسف پور همچنین افزود:به موازات این گشت های متعدد که با هدف جلوگیری از هر گونه تخریب و تجاوز به جنگل و عرصه های منابع طبیعی برنامه ریزی شده است مدیریت،معاونان و روسای ادارات ستادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان نیز با انجام گشت های مرتب به بررسی و بازدید از نقاط بحرانی از لحاظ حفاظتی می پردازند و امیدواریم این اقدامات سازماندهی شده موجب توفیق بیشتر در انجام رسالت و ادای دین حافظان منابع طبیعی نسبت به انفال و سرمایه های ایران اسلامی باشد.

دکتر یوسف پور و اکیپ همراه وی پس از بازدید شبانه و دیدار با همکاران مستقر درپاسگاه های ایست و بازرسی بین راهی در مناطق مبارک آباد و شالما از توابع شهرستان شفت منطقه را به قصد بازدید از حوزه استحفاظی شهرستان صعومه سرا ترک نمودند./باکانال همای خبر همراه شوید

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …