چاپ مطلب چاپ مطلب

توجه به جوانان فقط به کارگیری آن ها در پست های مدیریتی نیست/به قلم مدیر مسئول

اختصاصی همای گیلان: جوانان به عنوان موتور محرکه جامعه به حساب می ایند و جامعه ماشینی که فاقد موتور باشد ساکن است که به مرور زمان پوسیده خواهد شد به طور که قابل تعمیر و مرمت نیست.
ایران اسلامی به جهت داشتن ثروتی همچون جوانان جامعه پویا و قابل حرکت است که متاسفانه ازانها استفاده بهینه نشده است ثروتی که می تواند بسیاری از استعدادهای باالقوه را به بالفعل تبدیل کند.
حرف من به عنوان یک روزنامه نگار این نیست که دولت های ادوار گذشته و این دولت کوتاهی کرده اند و امروز اگر می بینید هر کدام انها به نوعی ترد و یا حتی ممنوع التصویر هستند به جهت عدم خدمات رسانی نیست بلکه ما سیاست را عدم حضور دیگران معنا کرده ایم .
همه دولت هاخدمات رسانی کرده انداماهمواره مهمترین مشکل جامعه ما برنامه و سیاست متغیراست .
به طور مثال جوان اوایل انقلاب اگر گوش به موزیک یک خواننده ای می داد اشد مجازات برای او در نظر گرفته می شد اما امروز موسیقی که جای خود دارد برخی پوشش اولیه را رعایت نمی کنند و کسی کار به کارشان ندارد. یا می بینیم ماهواره تقریبادرهرخانه ای وجوددارددوستان به جای جلوگیری ازواردکنندگان بانصاب هابرخوردمی کنند.یاهزینه های گزافی صرف افرادمعتادجهت ترکشان انجام می دهیم( هزینه ترک معتادفقط طی یک سال دومیلیون تخمین زده شده است) ولی برای جوانان سالم همین رقم رادرنظرنمی گیریم .ان وقت جلسه علل گرایش جوانان به اعتیادراباحضورکارشناسان خبره برگزارمی کنیم.
در عجبم از حکومتی که -خدا را شکر- به غیر از یک بار طی این مدت به داعش اجازه نفوذ نداد و کسی جرات ندارد به مرزهای ان نگاه چپ بندازد اما روزانه مقدار زیادی مواد مخدر از همین مرزها خارج می شود بعد ان وقت ما به جای دستگیری آنان افراد مبتلا به را دستگیر می کنیم. به راستی هر روز چقدر شاهد افراد بیکار هستیم که برای گرفتن یک شغل ابرومند منت این و آن رامی کشند و آیا می دانیم سنت برده داری در برخی شرکت ها رایج شده است و از نیروهای جوان و ملت ما بیگاری می کشند حقوقشان را نمی دهند بیمه انها واریز نمی شود و کارگران به جهت اینکه شرمند زن و بچه خود نشوند هر گونه سختی را تحمل می کنند و ازادی بیان انها در گرو بدست اوری نان به اسارت رفته است.
ازماهواره گفتیم ،بگذریم اگربرسی دقیقی به دلایل روی اوری مردم به ماهوره کنیم پی خواهیم بردکه عملکردضعیف انهاباعث شدتاگرایش هابه اخبارخارجی داشته باشیم که شروع ان ازسال ۸۸بود.
رسانه به عنوان صدای مردم وجوانان نقش به سزای داردتاحقایق رابگوییدبنویسدنقد وتحلیل کندراه حل ارائه کندتاهمه باهم بتوانیم مشکلات جامعه راکم کنیم.
هرچنددراین راه دولت روحانی عنوان نمودبایدبه جوانان عنایت ویژه نمود این درحالیست که گفته می شوددولت قراراست دربرنامه ششم توسعه سالی ۹۵۰هزارشغل ایجادکندهمین آمارهامی گویندجهت اشتغال دایم یک جوان ۱۵۰تا۳۰۰میلیون نیازمنداست البته این کاردربخش تعاون با۵۰میلیون خلاصه می شود با این تعریف برای چندمیلیون بیکارچقدربایداعتباردرنظرگرفت به نظرمی رسددراین راستا بایدعظم جدی تری داشته باشیم چاره ای نیست بایدبرای جوانان شغل ایجادکردودرثانی نظارت داشته باشیم که چگونه باسرمایه کشوربرخوردمی شودنکندصاحبان شرکت با اداره کار دستشان یک کاسه باشد و منافع شرکت راترجیح دهندویا سیل بیکاری خانواده اورادربرگرفته است و وعده بکاری گیری بیکاران انها ،چشمان انها را از نظارت بسته است.

علی علی پور نیاول مدیر مسئول سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …