چاپ مطلب چاپ مطلب

توسط یکی از اعضای خانه نخبگان بسیج استان تنها کتاب زبان فارسی حوزه تخصصی کامپیوتر تالیف و منتشر شد

به گزارش همای خبر جدیدترین کتاب زبان فارسی در حوزه تخصصی کامپیوتر تالیف شد .
این اثر علمی با عنوان اصول و مبانی محاسبات مه بوسیله مهندس محمدحسین موذن رضامحله مدرس دانشگاه و عضو خانه نخبگان بسیج استان و همچنین مهندس علیرضا پوربهرام فعال در حوزه سایبر منتشر شده است .

این اثر با معرفی اینترنت اشیاء ؛ مفهوم محاسبات مه آخرین نسل در خط جدایی فیزیکی واحدهای عملکردی است .

لایه محاسبه مه ، نزدیک‌تر به لایه ادراک است ، جایی که حسگرها و محرک‌ها در آن ساکن هستند و محاسبه ، شبکه و خدمات ذخیره‌سازی را فراهم می‌کنند
محاسبات مه توسط سیسکو در سال ۲۰۱۲ ابداع شد ، بسط ابر به لبه شبکه است .

همچنین ویژگی‌های مربوط به مه مانند تأخیر پایین ، آگاهی محلی ، پشتیبانی از تحرک ، حمایت از دسترسی فراگیر ، و پشتیبانی از ناهمگنی ، اِلزامات اساسی موجود برای طیف گسترده‌ای از خدمات و برنامه‌های IoT را ارایه می‌دهد .

به گزارش هما : محاسبات مه ، به عنوان محاسبه لبه نیز شناخته می‌شود و یک لایه میانی است که لایه ابر را گسترش می‌دهد .

مه را می توان به عنوان یک روش توزیعی برای تخصیص منابع و خدمات به دستگاه‌های لبه درک کرد . کاربردهای مورد استفاده توسط مه ممکن است محیط مجازی شده را تقویت کند اما نیاز به سیستم‌های اختصاصی برای پیاده‌سازی دارد .
محاسبات مه توسط سیسکو در سال ۲۰۱۲ ابداع شد، بسط ابر به لبه شبکه است. ویژگی‌های مربوط به مه مانند تأخیر پایین، آگاهی محلی، پشتیبانی از تحرک، حمایت از دسترسی فراگیر، و پشتیبانی از ناهمگنی، اِلزامات اساسی موجود برای طیف گسترده‌ای از خدمات و برنامه‌های IoT را ارایه می‌دهد ‌.
همچنین از نویسندگان این کتاب،دو اثر تخصصی دیگر با عناوین کتاب اصول و مبانی محاسبات ابری ، کتاب اصول و مبانی اینترنت اشیا تالیف و منتشر شده است .


با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …