چاپ مطلب چاپ مطلب

توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی شهرستان سیاهکل با حضور دکتر رحیم پور مشاور استاندار در امور گردشگری

همای گیلان:علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، روسای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان برگزار گردید.

همای گیلان:فرماندار شهرستان سیاهکل در این نشست ضمن محکوم نمودن عملیات تروریستی اهواز ، شهادت جمعی از هموطنان را در این عملیات کور و بزدلانه به خانواده های معظم این شهدا تسلیت گفت.
مهندس اسلامی در این همایش با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه بوم گردی شهرستان و مجموعه فرمانداری گفت : تاکنون ۱۲۰ فقره پرونده در ۳۰ جلسه کارگروه بوم گردی شهرستان مطرح و به تصویب رسیده است که از این تعداد ۹ فقره پروانه صادر و ۱۳ پرونده به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود : از ۸۶ طرح فراگیر به ۳۲ طرح تسهیلات پرداخت ودر قالب طرح توسعه روستایی نیز ۳۹۹ پرونده به بانک معرفی که در این بخش هم تاکنون ۲۱۳ طرح به سرانجام و تسهیلات مصوب به متقاضیان اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پرداخت شده است.
فرماندار سیاهکل افزود : با پیگیری های که در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال و بوم گردی داشتیم توانستیم با هماهنگی سرپرستی شعب بانک کشاورزی استان و نظام مهندسی بخشی از مشکلات پرداخت تسهیلات و صدور پروانه را لحاظ کنیم که اجرای این موارد در موضوع بوم گردی یک گام به جلو می باشد اما برخی از شعب بانک های عامل شهرستان به دلیل پایین بودن درجه بانکی آن شعبه ، قادر به پرداخت تسهیلات بالای ۷۰۰ میلیون ریال نمی باشند و ملزم به ارسال پرونده به استان هستند که این ارسال پرونده و صدور مجوز پرداخت بسیار زمان بر می باشد و این امر در نهایت منجر به کاهش بهره مندی مردم شهرستان خواهد شد و امید واریم با توجه به تدبیر و رهنمودهای دکتر سالاری استاندار محترم این مشکل مرتفع گردد.
قابل ذکر است در این نشست دکتر رحیم پور به بیان مطالب و مباحث در خصوص تحول صنعت گردشگری استان پرداخت.

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …