چاپ مطلب چاپ مطلب

توسعه همکاری گروه صنعت هوایی مپنا با پارک علم و فناوری گیلان

توسعه همکاری گروه صنعت هوایی مپنا با پارک علم و فناوری گیلان

 

همای خبر/ﮔﺮوه ﻣﭙﻨﺎ، در راﺳﺘﺎی رﺷﺪ و ارﺗﻘﺎی ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی دانشی و پژوهشی، ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﻤﮑﺎریﻫﺎی خود ﺑﺎ ﻣﺮاﮐﺰ ﻋﻠﻤﯽ– ﭘﮋوﻫﺸﯽ از جمله پارک های علم و فناوری و ﻣﺮاﮐﺰ رﺷﺪ، ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی دانش بنیان است

 

در نشستی با حضور مدیران ارشد گروه صنعت هوایی مپنا و ریاست و معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان درباره توسعه همکاری فی ما بین گفتگو شد.
به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان؛ نشستی با حضور رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص توسعه همکاری های مشترک با گروه صنعت هوایی مپنا در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

در این نشست دکتر عبدالله حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن معرفی دستاوردهای پارک علم و فناوری گیلان به ظرفیت های این سازمان در سطح ملی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان رتبه و سطح عالی در کشور دارد و این جایگاه به جهت تنوع محصولات فناورانه و دانش بنیان در زمینه‌های مختلف کسب شده است.

نوآوری پارک علم و فناوری گیلان؛ ایشان در این باره گفت: حضور مراکز تحقیق و توسعه شرکت های مپنا در پارک علم و فناوری گیلان و هم‌افزایی و همکاری با شرکت های فناور و دانش بنیان استان، موجب می شود برای رفع نیازهای فناورانه و تخصصی مورد درخواست مپنا، بتوان از ظرفیت های شرکت های فناور پارک علم و فناوری گیلان استفاده نمود.

وی درباره موضوع گفتگو این نشست گفت: موضوع اصلی این نشست؛ چگونگی همکاری های مشترک بین گروه صنعت هوایی مپنا و پارک علم و فناوری گیلان برای استفاده از ظرفیت های فناورانه شرکت های مستقر با هدف توسعه شرکت های فناور و تقویت زیرساخت های فناورانه استان بوده.کمیل بابایی با اشاره به شکل همکاری با گروه صنعت هوایی مپنا گفت: از محورهای همکاری می‌توان به استفاده از ظرفیت هسته‌ها و شرکت های فناور و توانمندی های شرکت های دانش بنیان استان اشاره کرد که در قالب های تولیدی در بخش تجهیزات فرودگاهی و خدمات فرودگاهی که در راستای توسعه فناوری‌های هوایی کشور می باشد. معاون فناوری پارک درباره فرایند و چگونگی همکاری با شرکت مپنا گفت: گروه مپنا با ایجاد دفتری جهت پیشبرد اهداف و ماموریت خود، با تعریف پروژه‌های تحقیقاتی خود به گسترش همکاری و هم‌افزایی با شرکت‌های دانش بنیان، از این ظرفیت نهفته فناورانه این شرکت ها بهره می‌گیرد.

کمیل بابایی درخصوص مزیت حضور این گروه صنعتی در استان گفت: یکی از دلایل این همکاری این است که مپنا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های فعال در صنایع کشور محسوب می‌شود و یکی از وجوه تمایز این گروه صنعتی با سایر شرکت‌های صنعتی کشور در این است که در صنایعی فعالیت می‌کنند که در دنیا «عمداً» انحصاری نگه داشته شده است. و حضور گروه صنعت هوایی مپنا موجب می شود علاوه بر توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان استان، زیرساخت های فناورانه استان نیز تقویت و توسعه یابد.
دکتر بابایی در پایان گفت: امیدوارم این همکاری موجب شود تا زنجیره فنی دانشی و فناورانه در سطح شرکت های فناور و دانش بنیان و دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی استان ایجاد شود.

در پایان این گفتگو به پیشنهاد دکتر کمیل بابایی، مقرر شد تا تفاهمنامه همکاری های مشترکی بین پارک و گروه صنعت هوایی مپنا منعقد شود

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود: “منابع انسانی کلید پویایی خدمت به جامعه است”

فرماندار لنگرود: “منابع انسانی کلید پویایی خدمت به جامعه است” به گزارش همای خبر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *