چاپ مطلب چاپ مطلب

توسعه پایدار رضوانشهر با برندسازی این شهر/ شهر بهشت شاخصه های درخشانی برای برند سازی دارد

در گردهمایی ” شب رضوانشهر ” که با حضور رضا رسولی شهردار رضوانشهر، “معروف عبدالرحمان اف ” دبیر اول و معاون سفیر تاجیکستان در ایران؛ رضوانشهری های مقیم شهرهای مختلف کشور و جمعی از مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ فرهیختگان؛ سرمایه گذاران و شخصیت های تاثیر گذار در حوزه های فرهنگی؛ اجتماعی و اقتصادی در هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد؛ لزوم برند سازی شهر رضوانشهر و بهره گیری از ظرفیت های این شهر برای توسعه حوزه گردشگری و اقتصاد منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همای خبر به نقل ازگیلان صدر: رضا رسولی؛ شهردار رضوانشهر؛ در این گردهمایی اظهار داشت : شهر مجموعه ای از رویدادها و اجزایی است که سرمایه های شهر را تشکیل می دهند. دیدگاهی در شهر سازان وجود دارد که در واقع شهر را از بعد کالبدی می نگرند و از نظر آنان شهر مجموعه ای از بلوک های سیمانی،  فلزی ، معابر و شوارع و راههای دسترسی است که مردم در آن زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه امروز تعریف شهر از دیدگاه شهرسازان نوین تغییر کرده است؛ گفت: بر اساس این تعریف نو؛ شهر؛ محل همزیستی و زندگی و محل مراودات و مناسبات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی و شهری است که اجزای کوچکی مانند خیابان؛ راه و ساختمان ها نیز در آن وجود دارند.

شهردار رضوانشهر با اشاره به توسعه کالبدی این شهر عنوان کرد: با همراهی و مشورت اعضای شورای شهر رضوانشهر؛ فعالیت ها را به سمت و سوی توسعه کالبدی شهر اختصاص دادیم و در کنار بخشی از پروژه ها نظیر دروازه کاسپین؛ راه اندازی کنار گذر که در حال انجام است؛ پروژه های دیگری نیز مانند پروژه پیاده رو سازی و ساماندهی چهارشنبه بازار و…نیز مد نظر قرار دارد.

رسولی با بیان اینکه در توسعه شهری باید انسان محور باشیم؛ افزود: باید مبنا و محور هر تصمیمی را در مناسبات و مراودات اجتماعی و اقتصادی شهر ببینیم.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهر رشت و ایجاد پیاده راه فرهنگی در این شهر گفت: ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری شهر بهشت مکانی برای توسعه اجتماعی شهر مبتنی بر هویت ؛آداب و رسوم بسیار ارزشمند و غنی و باستانی رضوانشهر و منطقه تالش است که این آداب و سنن و قدمت بر کسی پوشیده نیست.

شهردار رضوانشهر اضافه کرد: شاخصه هایی درخشان و ارزشمند برای توسعه این شهر در نظر گرفته می شود که این اتفاقات و رویدادها می تواند به صورت پایلوتی باشد که بعدها در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح شود.

وی با اشاره به راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری رضوانشهر عنوان کرد: این مکان فضایی خواهد بود که همگان از سرمایه ها؛ دانش و داشته های هنری، فرهنگی؛ اجتماعی و … خود را ارائه کنند و تعریف توسعه پایدار نیز این است که اگر امروز ثروتی تولید می شود؛ باید متکی بر داشته های خودمان باشد و یک اتفاق کالبد محور نباشد.

رسولی ادامه داد: اتفاقات صرفا کالبد محور پایدار نخواهد بود و توسعه به همراه نخواهد داشت و فقط رشد و بزرگ شدگی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی در خصوص یکی از بوستان های رضوانشهر خاطر نشان کرد: در راستای توسعه اقتصادی رضوانشهر؛ توانمند سازی و شبکه سازی و فرآیند اقتصادی مبتنی بر شبکه می تواند ایجاد جهش کند و آن زمانی رخ خواهد داد که  همه بدانند چه فرصت هایی برای زندگی و گردش در چارچوب برند سازی شهر اتفاق می افتد.

وی از رونمایی “برند بوک ” رضوانشهر خبر داد و گفت: ان شاء الله تصمیمات خوبی در شهر رضوانشهرانجام خواهد شد که حتی در ابعاد شهرستانی نیز اندیشیده شده و از همه اجزاء و پتانسیل ها نظیر دریا؛ ییلاقات؛ جنگل های هیرکانی و … نیز بهره گیری خواهد شد.

رسولی با اشاره به تصدی یکساله خود در سمت شهرداری رضوانشهر گفت: رضوانشهر شهر ارزشمندی است که همه شهروندان باید برای رشد و توسعه این شهر با استفاده از پتانسیل ها و داشته های خود مشارکت نمایند.

لازم بذکر است شهر رضوانشهر ( شهر بهشت ) در غرب گیلان واقع شده و دارای پتانسیل های خدادادی برای رشد و گسترش حوزه گردشگری است. یادآور می شود

رضوانشهر؛ خواستگاه اسب کاسپین نیز می باشد.

همچنین تاریخ ، فرهنگ و آداب و سنن و خوراک این منطقه از غنای ویژه ای برخوردار است که در نوع خود می تواند به عنوان یک برند مطرح شود.

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

نگرانی از ناکارآمدی وزارت نیرو در مدیریت منابع آبی؛ کمتر از ۵۰ درصد آب در دسترس بخش کشاورزی

نگرانی از ناکارآمدی وزارت نیرو در مدیریت منابع آبی؛ کمتر از ۵۰ درصد آب در …