چاپ مطلب چاپ مطلب

تولید ۳۷۰۰۰ قطعه جوجه بوقلمون در شهرستان لاهیجان/شهرستان لاهیجان یکی از شهرستان های مساعدبرای پرورش بوقلمون گوشتی

اختصاصی همای گیلان:رئیس جهاد کشاورزی لاهیجان گفت: با افزایش رشد جمعیت و متعاقب آن افزایش فرهنگ استفاده از مواد غذایی پروتئینی در جوامع بشری و همچنین یافتن منابع جدید تأمین پروتئین، پرورش طیور صنعتی (به غیر از مرغ گوشتی) مخصوصاً بوقلمون روز به روز در حال گسترش می باشد.

1412764944762_Rouhollah-Vahdati-11

پورمحمدی افزود: بوقلمون مهم ترین منبع تأمین گوشت در جوامع انسانی است و به علت پروتئین بالای گوشت بوقلمون و طعم و مزه فوق العاده آن به همراه تبدیل سریع و بی نقض آن به گوشت (ضریب تبدیل بالا) و مقاوم بودن به بیماری نسبت به مرغ گوشتی، پرورش آن پرنده خوش خوراک را ممتاز جلوه می دهد. وی اظهار داشت: آب و هوای معتدل گیلان خصوصاً شهرستان لاهیجان و کم بودن طول دوره گرما و سرما در این استان پرورش بوقلمون را اقتصادی تر می نماید. رئیس جهاد کشاورزی لاهیجان با اعلام این مطلب که شهرستان لاهیجان در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۳ به تعداد ۳۷۰۰۰ قطعه جوجه بوقلمون گوشتی از نژاد مارگر و پریموم از تخم های وارداتی به ارزش اقتصادی ۲۱۴۹۰ میلیون ریال تولید و بین پرورش دهندگان بوقلمون در استان گیلان و سایر استانهای کشور توزیع گردید اضافه نمود: شهرستان لاهیجان یکی از شهرستان های مساعد پرورش بوقلمون گوشتی می باشد در این راستا اولین سالن پرورش صنعتی بوقلمون گوشتی به تعداد ۲۰۰۰ قطعه و با طرفیت تولید ۲۵ تن گوشت سفید با ارزش اقتصادی ۱۹۶۰ میلیون ریال در شهرستان لاهیجان جوجه ریزی شده است.
پورمحمدی تصریع کرد: از مزایای پرورش گوشت بوقلمون پایین بودن تلفات رشد و قابلیت افزایش وزن بالا مخصوصاً در سنین بالا ضریب تبدیل عالی (تبدیل دان به گوشت بالا). مقاوم به بیماری، چربی و کلسترول پایین سرشار از ویتامین های گروه B و مواد مغذی نظیر پتاسیم، نیاسین، روی و آهن است. وی خاطر نشان کرد: گوشت بوقلمون غذای مناسبی رژیمی برای افراد چاق، افراد مسن و مبتلایان به بیماری قلبی و سوءهاضمه است. زیرا منبع مناسبی برای فراهم ساختن جیره های کم چرب و کم سدیم است. بطوریکه گوشت بوقلمون از لحاظ کلسترول بعد از گوشت سفید ماهی در مرتبه دوم قرار داشته و حدود ۶۰ درصد لاشه بوقلمون از نوع گوشت سفید و ۴۰ درصد گوشت قرمز است. ضمناً الیاف موجود در گوشت بوقلمون در مقایسه با انواع گوشت های دیگر به مراتب سریع تر قابل هضم بوده، لذا برای افرادی که دچار مشکلات گوارش و هضمی هستند بسیار مفید می باشد

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …