چاپ مطلب چاپ مطلب

تولید محتوای اخلاقی و دینی در روز جهانی کودک

همای گیلان:فعالین فرهنگی و همچنین دینی با تولید محتوای داستان های  اخلاقی و قرآنی فایل های تصویری را برای انتشار در فضای مجازی در روز جهانی کودک آماده کردند

منیژه ارمندی مسئول انجمن قرآن و عترت شهرستان لاهیجان به همراه بانوی قرآنی دیگر هاجر قربانی  قصه قرآنی و آموزه دینی  را در قالب فایل تصویری آماده و به مناسبت روز جهانی کودک توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در صفحات مجازی انتشار دادند.

 حکایت حضرت سلیمان که توسط منیژه ارمندی بازگویی  می شود در مورد قورباغه ای است که هر روز مورچه ای را می بلعد و به دریا می رود . سلیمان که زبان حیوانات را می دانست از  مورچه علت را می پرسد و حکمت کارش را جویا می شود. مورچه می گوید در دریا کرمی است که در یک سوراخ بسیار ریز زندگی می کند و فقط من می توانم وارد آنجا شوم و به او آذوقه برسانم . این حکمت خداست که از طریق من به او غذا برسد. وی با حکایت این داستان به کودکان می آموزد در هر خلقت خداوند حکمتی است و هیچ  چیز بیهوده نیست.

آموزه دینی اخلاقی  که توسط هاجر قربانی از بانوان قرآنی  در یک فایل تصویری برای کودکان انتشار یافت  در باره اهمیت سلام گفتن در سیره پیامبر  است که او به خوبی درباره آن و با زبانی ساده توضیح می دهد.

سوفیا معصومی از هنرمندان و فعالین فرهنگی لاهیجان ودارای کارشناسی مترجمی زبان فرانسوی با ترجمه داستانی فرانسوی برای کودکان در روز جهانی کودک فایل تصویری تولید کرد.

داستان ماریون حسود که توسط  نادیا دژندیان خوانش می شود درباره کودکی است که از اینکه هر روزصبح زود بیدار می شود وبه مدرسه می رود ناراحت است.او دایم فکر می کند که همه اعضای خانواده نسبت به او وضعیت بهتری دارند و نسبت به آنها حساد ت می کند. در این قصه به کودکان در مذمت حسادت آموزه هایی ارائه می شود.

با ایجاد انگیزه و اعتماد به هنرمندان توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان  برنامه های متنوع فرهنگی وهنری در طول هفته ملی کودک تولید و چه در فضای مجازی و چه حضوری به مخاطبین  عرضه شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …