چاپ مطلب چاپ مطلب

تیمور پورحیدری در نشست با ائمه جماعات صمت گیلان: ائمه جماعات، سفیران مذهبی و اجتماعی در بخش تولید و تجارت هستند

تیمور پورحیدری در نشست با ائمه جماعات صمت گیلان:

ائمه جماعات، سفیران مذهبی و اجتماعی در بخش تولید و تجارت هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: نقش آفرینی روحانیون و ائمه جماعات در جهاد تبیین بسیار اثربخش است.

همای خبـر –  روابط عمومی اداره کل صمت گیلان: تیمور پورحیدری در نشست صمیمانه با ائمه جماعات ادارات صمت شهرستان‌های گیلان در محل اداره کل رشت اظهار داشت: نقش ائمه جماعت تنها برگزاری نماز نیست بلکه در کنار نماز باید مسائل روز کشور و دستاوردهای نظام به درستی تبیین و تشریح شود.

وی ائمه جماعات را سفیران مذهبی و اجتماعی انقلاب در بخش تولید و تجارت دانست و گفت: خادمان و فعالین عرصه کسب و کار به ارشادات متقن دینی با استناد به کلام خداوند و احادیث جهت کسب روزی حلال نیازمندند.

دکتر پورحیدری بر روسای کمیسیون نظارت شهرستان‌های گیلان تکلیف کرد: در آموزش‌های مصوب اصناف به ویژه در بخش مکاسب، از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات استفاده نمایند تا احکام و مسائل شرعی در روند ارتزاق اصناف تبیین گردد .

وی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات باید زمان بیشتری علاوه بر ساعات نماز را صرف پاسخگویی به سوالات شرعی و اجتماعی کارمندان صمت شهرستان‌ها نمایند عنوان کرد: بصیرت افزایی و خنثی نمودن بخشی از دسایس دشمنان مردم و نظام بر عهده صاحبان تریبون و مبلغان دینی است و انجام درست این تکلیف الهی بزرگ می‌تواند بسیاری از ابهامات و مشکلات را در آحاد مردم به ویژه کارمندان دولت مرتفع نماید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان ضمن تاکید بر جدیت برگزاری نماز در ادارات صمت گیلان گفت :قطعاً اجرای فرائض دینی می‌تواند چراغی نورانی در مسیر خدمت رسانی به مردم و جلب رضایت حق تعالی باشد و دقت نظر در این امر الهی با نظارت متولیان ستاد اقامه نماز اداره کل در بهبود وضعیت معنوی اثر گذار خواهد بود.

گفتنی است در پایان نشست از زحمات و خدمات شایسته ائمه جماعات پرتلاش شهرستان با اهدای لوح و هدایا تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …