چاپ مطلب چاپ مطلب

ثبت‌نام ۱۶۰ نفر معتکف در آستانه‌اشرفیه

همای گیلان: حجت‌الاسلام نادر یوسفی‌مطلق بعد از ظهر امروز در نشست تبلیغات اسلامی این شهرستان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ نفر خواهر و برادر در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه معکتف شوند.

وی با بیان اینکه استقبال معنوی خواهران بیشتر از برادران بوده است، تصریح کرد: اعتکاف در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه هزینه‌های اعتکاف را شامل سه وعده سحری و سه وعده افطاری عنوان کرد و گفت: هزینه‌های مراسم اعتکاف توسط مردم و افراد شرکت‌کننده تأمین می‌شود.

وی استقبال جوانان و نوجوان دانش‌آموزان از مراسم اعتکاف را قابل توجه خواند و افزود: کسانی که توانایی مالی دارند مانند سال گذشته ۳۰ هزار تومان بابت هزینه سه روز اعتکاف پرداخت می‌کنند و از افراد بی‌بضاعت نیز ثبت‌نام انجام می‌شود.

یوسفی‌مطلق اعتکاف را موجب صفای روح و باطن انسان دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف به معنای پرداختن به خود و معنویت و فاصله گرفتن از دنیا است.

وی با اشاره به اینکه دو روز به آغاز اعتکاف باقی مانده است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۶۰ نفر برای حضور در مراسم اعتکاف آستانه‌اشرفیه ثبت‌نام‌ کرده‌اند که به غیر از بندرکیاشهر است.

این مسئول استقبال زوجین جوان برای اعتکاف را خوب توصیف کرد و گفت: برگزاری حلقه‌های معرفتی، به‌ صورت مجزا در دو بخش برادران و خواهران و.. از جمله برنامه‌های سه‌روز مراسم اعتکاف است.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره سر – خلخال و اردبیل

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره …