چاپ مطلب چاپ مطلب

ثبت ملی ۱۲ اثر فرهنگی و تاریخی گیلان

همای خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران/مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در نشست شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار تاریخی کشور، از مجموع ۱۳ پرونده آثار فرهنگی و تاریخی گیلان، با ثبت ۱۲ مورد از این پرونده‌ها برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور موافقت شد.

او افزود: از جمله این آثار می‌توان به خانه تاریخی وراث همدانی رشت، خانه تاریخی حنانی‌ها واقع در شهر رشت، خانه تاریخی هدایتی شهر رشت، بقعه سیدنصیر چلارس شهرستان املش، بقعه معین و مبین روستای تمین جان، بقعه نرگس خاتون شهرستان املش، رستوران شیلات شهرستان کیاشهر، اداره نوغان شهرستان لنگرود، خانه رهنما رشت، شیخ زاهد چابکسر و حمام کوچکی شهرستان رودسر اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به بهسازی و مرمت بنا‌های تاریخی گیلان در ماه‌های گذشته، تصریح کرد: قدمت این ۱۲ اثر به دوره صفویه تا قاجاریه می‌رسد و اکثر این آثار از شاخصه‌های معماری منطقه جنوبی سواحل کاسپین برخوردارند و برخی از بقعه‌های معرفی شده هم بر روی گورستان‌هایی با قدمت ۳ هزار ساله واقع شده اند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …