چاپ مطلب چاپ مطلب

ثبت موقوفه ۳ میلیارد تومانی در لاهیجان

همای گیلان: حجت‌الاسلام مهدی بازدار وقف را احسانی ماندگار و اقدامی خداپسندانه خواند و اظهار کرد: وقف بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است.

وی از ثبت وقف جدید به ارزش ۳ میلیارد تومان در لاهیجان خبر داد و افزود: واقف «سید محمد سجادی ثابت» فرزند سید محمد باقر ششدانگ عرصه و اعیان یک باب ساختمان ویلایی به مساحت ۴۰۵ مترمربع به عنوان استفاده از بهداری نیروی انتظامی لاهیجان وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل با اشاره به نیات دیگر واقف تصریح کرد: استفاده و مراجعه عموم مردم برای درمان از بهداری وقف شده بدون اشکال بوده و هزینه ویزیت افرادی که ناتوان و کم درآمد هستند به صورت رایگان بوده و دیگر درآمدها صرف هزینه‌های روزمره بهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ موقوفه جدید به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان در لاهیجان و سیاهکل طی سال جاری به ثبت رسیده است، یادآور شد: ۱۲ وقف از این تعداد در سیاهکل ثبت شده است.

بازدار به ثبت ۷۰۰ موقوفه و دو هزار و ۲۰۰ رقبه در لاهیجان و سیاهکل اشاره کرد و یادآور شد: در لاهیجان و سیاهکل ۱۶۴ بقعه متبرکه به ثبت‌رسیده و بسیاری از بقاع در این شهرستان‌ها به‌دلیل صعب‌العبور بودن در برخی مناطق ثبت نشده‌اند.//فارس

About سردبیر

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …