چاپ مطلب چاپ مطلب

جابجایی برای هیچ علیرضامویدی فر

اختصاصی همای گیلان/اگر تصور می‌کنید که انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم، به عنوان رییس تازه فدراسیون فوتبال ایران، رنسانسی در شیوه کنش‌ها و واکنش‌های فوتبال ایران، داخل یا خارج از مرزها بوجود خواهد آورد، مرا هم در آرزوی خود شریک بدانید و امیدوار باشید که این همداستانی، از مرز آرزوها، فراتر برود.
اما در قحط‌الرجال مدیریتی در فوتبال ایران، در بستری که انتخابات در آن برگزار شد، بعد از کش و واکش‌های صلاحیتی، آنها که ماندند، به باور من، تفاوت معناداری باهم نداشتند. بیایید عینک تعلق رنگی و باشگاهی را از چشم برداریم. از انتخاب شدن یا نشدن فلانی و بهمانی، زیاد ذوق‌زده نشویم. همه آنهایی که در مجمع امروز حضور داشتند، مسافران یک کشتی‌اند و در اوج اختلاف و همراهی، حتی، به وجود یکدیگر وابسته‌اند. در این میانه، هواداران هستند که ورای نام رییس فدراسیون و همه کارورزان دیگر، بار این ورزش/سرگرمی را بر دوش خواهند کشید. از مسوولیت خطیر منتخبین مجمع هم نپرسید، که اگر مسوولیت و مسوولیت‌پذیری درکار بود، تابحال خبرش به گوش عموم می‌رسید.
انتخاب (نشدنی) علی کریمی اما، فارغ از نوع حضورش در عرصه انتخابات، میتوانست دارای فرصت‌های مغتنمی باشد. اینکه یکبار دیگر، فرضیه “اداره فوتبال توسط فوتبالی‌ها” به بوته آزمایش سپرده می‌شد و اینکه حصار تنگ و انحصاری گردانندگان محلی و ملی فوتبال، در تعامل با کریمی که ادعای عدم وابستگی داشت، می‌توانست دچار گسست شود و چه بسا، راه برای افراد و نام‌های تازه، باز شود.
این رخداد (ریاست علی کریمی)، از همان ابتدا و به دلایل روشن، نشدنی بود. چه اینکه او با رویکردی رادیکال، هرگز بنا نداشت، تا تن به بازی‌های رایج انتخاباتی بدهد. شاید هم بلد نبود. اما انتخاب هریک از دیگر کاندیداها، صرفا انتخابی بود برای خالی نبودن عریضه. یک جابجایی پر سروصدا، تقریبا برای هیچ.
ورود روسای هیات‌ها، آن‌هم هیاتی و در یک اتوبوس، میتواند معانی بسیاری را درخود داشته باشد. پیش از هرچیز، نمایه‌ای بود از یکدستی آنها در صف قدرت. کسانی که عملکردشان پیش چشم همگان، عیان است و حالا امیدوارند، امر خطیر هدایت فوتبال ملی، توسط خادم جدید فدراسیون، این نشانه اتوبوسی را ارج بگذارد. گذشت زمان، ولو به قیمت اعصاب و رشظوان فوتبال‌دوستان ایرانی، عاقبت کار را روشن خواهد کرد.

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …