چاپ مطلب چاپ مطلب

جام جهانی کشتی آزاد – آمریکا؛ آمریکا در خانه‌ هم برابر ایران زانو زد/ شاگردان خادم یک گام تا فینال

کشتی‌گیران آزادکار ایران در سومین رقابت خود در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۴ آمریکا با ارائه کشتی‌های زیبا و منطقی مقابل میزبان مسابقات به پیروزی دست یافتند و خود را به عنوان مدعی نخست قهرمانی در این جام معرفی کردند.

t3_972207521551_555

در دور چهارم از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۴، بامداد امروز یکشنبه یک نبرد حساس و دیدنی بین تیم ملی کشتی ایران و آمریکا برگزار شد که شاگردان رسول خادم برابر میزبان مسابقات به پیروزی ۵  بر ۳ دست یافتند. در نتیجه تیمی هم شاگردان خادم برابر حریف قدرتمند خود با نتیجه ۱۸ بر ۱۰ به پیروزی رسیدند.

بنا بر این گزارش نتایج انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۸ (برنده) – آنجل اسکوبودو ۰
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور ۱۰ (برنده) – ریس هامفری ۸
۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۸ – برنت متکالف ۱۱ (برنده)
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی ۱ (برنده) – نیک مارابل ۰
۷۴ کیلوگرم: عزت‌الله اکبری یک – جردن باروز ۷ (برنده)
۸۶  کیلوگرم: احسان لشگری ۵ – کلیتون فاستر ۷ (برنده)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی ۸ (برنده) – جی دی برگمن ۰
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۱ (برنده) – تراول دلاگنف ۰

تیم ملی کشتی آزاد ایران در دو مبارزه نخست خود در این مسابقات برابر ارمنستان با نتیجه ۸ بر صفر و مقابل ترکیه با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی دست یافت و در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی این مسابقات به مصاف تیم هند می‌رود. شاگردان خادم در صورت پیروزی برابر هند که ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه امشب برگزار می‌شود، به فینال این رقابتها صعود خواهند کرد.

**مسابقه حساس دو تیم کشتی ایران و آمریکا در حالی آغاز شده که حدود ۵-۶ هزار تماشاگر در سالن حضور دارند اما سالن ۱۷ هزار نفری LA Forum کاملا در تسخیر ایرانی ها است تا کشتی گیران آمریکایی به نوعی احساس غربت کنند.
به نوعی می توان گفت در نبرد تماشاگران هم، زور آمریکایی ها به ایرانی ها نرسید و سالن در تسخیر هموطنانمان بود.

**نحوه امتیاز دهی: در این رقابت‌ها شاهد نوع جدیدی از امتیازدهی برای معرفی تیم پیروز میدان خواهیم بود؛ بدین صورت که تیم برنده براساس مجموع امتیازات مثبت کسب شده توسط کشتی‌گیران اوزان هشت‌گانه مشخص خواهد شد.
بر اساس این شیوه، پیروزی با ضربه فنی ۵ امتیاز برای کشتی‌گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی‌گیر بازنده دارد. برای پیروزی با نتیجه ۱۰ بر صفر (امتیاز عالی) ۴ امتیاز به کشتی‌گیر برنده اضافه می‌شود، بدون اینکه امتیازی به بازنده داده شود. پیروزی با هر نتیجه‌ای بدون اینکه حریف امتیازی کسب کند ۳ امتیاز برای کشتی‌گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی‌گیر مغلوب به دنبال دارد و پیروزی با هر نتیجه‌ای غیر از سه روش قبل (به عنوان مثال ۵ بر ۲)، ۳ امتیاز برای کشتی‌گیر‌ پیروز و یک امتیاز برای کشتی‌گیر بازنده منظور خواهد شد.

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …