چاپ مطلب چاپ مطلب

جانباز جنگ تحمیلی :همواره مردم جور مسئولین را کشیدند و پای آرمانهای انقلاب ماندند


اختصاصی همای خبر/خبرنگار همای گیلان با شیخ احمد شیخ شعر بافان از جانبازان جنگ تحمیلی مصاحبه ای به صورت پرسش وپاسخ ترتیب داده است که با هم آن را می خوانیم؛
حاج آقا با توجه به اینکه جنابعالی از جانبازان جنگ تحمیلی می باشید و همواره در مقابل بی عدالتی و ظلم وستم ایستادگی نموده اید لطفاً بفرمایید از انجاییکه هرشاهد گرانی کالا می باشیم و سفره معیشتی مردم کوچکتر می گردد با این موضوع چه باید کرد؟

اندیشه های سیاسی دولتمردان نتوانسته است شکوفایی اقتصاد کشور را به همراه آورد

ج: به نظر من توسعه هر کشور بستگی به سیلسی هایی که در کشور اعمال می گردد وقتی می بینی وضعیت اقتصادی ،فرهنگی و دیگر امور مناسب نیست پس سیاست اعمال شده ما صحیح نیست لذا موضوع ما هم باید تغییر کند. متاسفانه ما در این بخش خوب عمل نکرده ایم. تا زمانی که ارتباط خارجی ما با کشورها اصلاح نشود نمی‌توانیم وضعیت اقتصادی را شکوفا کنیم زیرا پایه معاملات ما بر اساس دلار می باشد

وقتی دلار نوسان دارد و هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم دیگه حتی نمی توانیم بر مسائل داخلی کشور خود مدیریت کنیم .آن وقت قیمت پراید ، اندازه قیمت زانتیا میشود .حال اگر تحریم ها کم شود موجب فساد در سیستم کشور می گردد در چنین شرایطی نظارت ضعیف می شود و کالا با نرخ متفاوت در یک شهر عرضه می شود در نتیجه تضعیف قانون تضعیف وجدان مردم را به همراه دارد .اینجاست که می بینیم مردم به هم نوع خود رحم نمی کنند هر کس به فکر خویش است فساد اداری بیداد می‌کند فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می‌شود بنابراین یا باید خرید کالا بدون دلار باشدکه این امر غیر ممکن است و یا اینکه بتوانیم قیمت دلار را ثابت نگهداریم که تچربه نشان از منتفی بودن این فرضیه هست و یا اینکه سیاست کشور را به سمت و سوی ببریم که نگاه اول کشور شکوفایی اقتصاد در کشور و رفع تحریم ها باشد . اینکه می گویند تحریم‌ها ظالمانه است
جمله بسیار زیبایی است زیرا در وضعیت دلار افزایش می بابد ظاهرا باید وضعیت صادرات کشور بهتر شود اما موضوع اینجاست که تحریم اجازه مبادلات کالا را نمی دهد.

شعارهای غیر کارشناسی فاصله بین مردم ومسئولین را زیادتر می کند

جناب شعر بافان مشکلات مردم فقط در حوزه گرانی نیست بلکه بیکاری نداشتن مسکن و … مواردی هستند که جوانان را به ستوه آورده است امروز شاهد مهاجرت زیادی از جوانان ما در دیار غربت هستیم در این زمینه چه پیشنهادی دارید؟

ج: جواب این سوال بی ربط به پاسخ سوال قبل نیست .رونق اقتصادی وقتی صورت می گیرد هم کالا ارزان تر می شود و هم کیفیت کالا به دلیل عدم انحصاری بهتر می شود و همین که کارخانجات تولید بیشتری را ارائه می کنند در نتیجه ایجاد اشتغال فراهم می شود و وقتی وضعیت معیشت بهتر می شود مسکن هم رونق می گیرد. حتماً اطلاع دارید که مسکن بیشترین ایجاد شغل در کشور را فراهم می کند.ضمن انکه این را هم باید بدانیم به هیچ وجه اقتصاد دستوری موجب شکوفایی نخواهد شد. به عنوان مثال رئیس جمهور در زمان انتخابات گفت ما مجبوریم یک میلیون مسکن در سال به وجود آوریم یا یکی از وزرای ایشان گفت چند روزه می توان بورس را به جایگاه اصلی برگرداند. همینطور آقا محسن رضایی قرار بود پول ایران را به جایگاه اصلی برگرداند آیا توانستند این کارها را به نتیجه برسانند؟ این صحبت ها چون با واقعیت اقتصاد همخوانی نداشت موجیب بدعهدی مسئولین شد وجایگاه انها بین مردم تنزل پیدا می کند واین گونه عوامل باعث تشدید فاصله بین مردم و مسئولین خواهد شد. با اینکه اقای رئیسی به خوبی فهمیده بود که یکی از راه های رشد تولید و ایجاد اشتغال مسکن است اما عدم برنامه‌ریزی و ثبات دلار نتوانست او را به خواسته های خود برساند.

اقای شعربافان با اینکه حجاب وعفاف در ایران ریشه در قرن ها دارد اما اخیرا شاهد بی حجابی های بیشتر نسبت به سالهای گذشته هستیم به نظرتان ریشه این عوامل چیست؟
ج:در ابتدای باید عرض کنم رعایت حجاب وعفاف می توتند میزان سلامت اخلاقی جامعه را تضمین کند .هیچ کس هم حاضر نیست که خانواده اش در بدترین وضع موجود در جامعه حاضر شود اما این بی حجابی های اخیر به نظر می رسد ریشه در لج بازی داشته باشد.از نگاه مردم حساسیت مسئولین به بی حجابی بیشتر از موضوعات همچون اختلاس ،فقر وگرانی است .ضمن انکه موضوعی دیگری باید به آن پرداخته شود رسانه در کشور ،مرجعیت بسیار کمتری نسبت به دیگر کشور دارد و اما غول های رسانه در دنیا روی تک تک موضوعات مهم وحساس در کشور ما سرمایه گذاری می کنند .

حاج اقا به نظرتان استقبال مردم از انتخابات سال جاری مجلس چگونه خواهد بود؟
ج:مسلما مهمترین موضوع در هر کشور حضور پر شور مردم در انتخابات است .حقیقتا فقر ،بیکاری،گرانی و فاصله طبقاتی امان مردم را بریده است .بیشتر مردم امروز به فکر نان هستند و کمتر به موضوعاتی این چنیتی فکر می کنند زیرا معتقدند هر کس راهی مجلس می شود بیشتر به فکر جیب خودش هست تا مردم!
قطعا این مسایل روی ذهن مردم اثرگذار است اما اگر دولت طی این مدت کوتاه ثبات بازار را بتواند به وجود اورد و نگاه یکپارچه سازی قوا تغییر کند و امکان حضور همه طیف ها در کاندیدا توری در جامعه فراهم شود مردم مجدد به پای انتخابات خواهد رفت. ضمن انکه رهبر انقلاب هم فرمودند انتخابات سال جاری برای ما بسیار مهم خواهد بود پس بر ما وظیفه است که همه مردم را دعوت کنیم تا پای صندوق های رای حاضر شوند.
حرف پایانی؟
ج:از همه کسانی که به هیات های عزاداری کمک نموده اندعلی الخصوص هیات ثارالله تقدیر وتشکر می نمایم.هیات عزاداری ثارالله جزء اولین هیات ها وموکب هایی است که در عراق علی الخصوص در نجف وکربلا در منطقه شبانات کربلا معلی که معروف به شیخ شبانات می باشد مستقر است لذا امسال هم مطابق سال های گذشته با حمایت مردم (حدود۲۰ سال در کربلا فعالیت داریم)عاشقان را به صورت رایگان و صلواتی به کربلا اعزام می نماییم .

وی تصریح کرد :هیئت ثارالله در حال شکل گیری یک هیئت بین المللی می باشد .ما اولین هیئتی هستیم که اسکان و پذیرایی رایگان انجام می دهیم. ما از ۳۰ کشور دنیا در منطقه شبانات مهمان رایگان داریم.
و در این را از هیچ ارگان و سازمان دولتی کمکی نگرفته‌ایم .این هیئت یک هیئت خودجوش ،مردمی که با حمایت جوانان پرشور شکل گرفته است در آذرماه سال گذشته تور موتورسواری ۱۴۰۰ به بالا از کربلا معلا به گیلان توسط موتورسواران عراقی لشکر حشدشعبی انجام گرفت .
همچنین از تمام هیئت های عزاداری و مذهبی دعوت می کنم تا در مراسم عزاداری محرم شرکت کنند و امسال اربعین باشکوه تری داشته باشیم .
وعده دیدار ما اربعین امسال کربلایی معلی
من به عنوان یک سرباز و فدایی ملت وخادم امام حسین هیچ مدالی وپستی بالاتر از خادمی امام حسین نمی پذیرم .
از مسئولین هم می خواهم که به فکر مردم باشند از دولت تدبیر وامید که کلیدش کارگر نشد تا دولت یکپارچه رئیسی هیچکدام نتوانستند نقش مهمی در پر رنگ کردن سفره مردم داشته باشند.مسلما مردم فرق خادم و خائین را به خوبی تشخیص می دهند. نمی شود به اسم مردم سالاری از مردم ،سواری گرفت.خدا سایه مقام معظم انقلاب را از سر ملت کم نکند که ندابیر داهیامه او گره گشای مشلات کشور می باشد.مردم با همه مشکلات به انقلاب پشت نکردند.همیشه در صحنه حضور داشتند و دارند اخرین حضور پررنگشان مربوط به رحلت امام امت است که این حضور بسیار چشم گیر بود.
مردم بیشتر از مسیولین پای کار بودند وهستند.
درپایان از بسیجی های جان بر کف که حامی انقلاب هستند و جور مسئولین را می کشند تقدیر وتشکر می نمایم زیرا هرجا که تفکر بسیجی حاکم بود آن انقلاب و آن مملکت بیمه خواهد .
خادم الحسیند،ارادتمند و فدای مردم عزیز کشورم حاج احمد شیخ شعربافان

Heiatsarallah:
Heiatsarallah:
Heiatsarallah:
Heiatsarallah:
#هیئت_مذهبی_عزاداری_ثارلله_ایران_لاهیجان

#حاج_احمد_شیخ_شعربافان
#خادم_الحسین
#حاج_ابو_باقر
#خادم_الزوار
«لینک هییت»👇
https://t.me/heyatsarallah_lahijan
https://chat.whatsapp.com/BprIbh3K2Cz4MYs1bcbwdv

آیدی پیج اینستاگرام 👇
@heiatsarallahiranlahijan

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …