چاپ مطلب چاپ مطلب

جان هموطن ! وقت حکمت است و هوشیاری/جلال میرزااقایی قاضی محله

اختصاصی همای گیلان، انباشت اطلاعات و قدرت بی نظیر تکنولوژی افسانه ای، درانتقال این حجم از اطلاعات ،تقریبا پایوران عرصه دانش را در تاروپود جادویی خویش مدفون کرده است .به یمن ارتباطات افسانه ای ،قدرت بمباران اطلاعاتی ، آنچنان شدید می باشد که هیچ سربازمحققی، در سنگر کتابخانه اش قدرت حرکت و تحرک ندارد.
تسخیر سنگر های تحقیق و تعمل و تفحص و اضمحلال سپاه کتابخانه ها و استیلای دانش بسته بندی شده و فست وود اندیشه های مجازی ،قدرت معجزه گر اندیشه ها را به حاشیه برده است .
افول تیراژ و نشر کتا ب ها و مسخ و فسخ ریشه ها و اندیشه ها ،با هجوم بی امان دنیای مجازی در قالب تکنولوژی نسل جدید ،راه هیچ مجالی و مقالی را فرو نگذاشته است .
تبلیغات مسحور و مخمور کننده و آماده سازی فی الفور هر و همه گونه و انواع اطلاعات ،بسیار نگران کننده و اسرار آمیز می باشد و مهم تر از همه میزان هزینه های فوق نجومی که خرج این دنیای مجازی ،بطور حقیقی صورت می گیرد .
آنان برای تسخیر کدام سنگر ها ،در تارو پود و روح و روان و هستی ما نفوذ کرده اند ؟
چرا با وجود کارنامه سیاه در سرکوب ملل های متفاوت ،شعار دموکراسی خواهی شان ،شیرین و دلنشین می باشد ؟معمای این راز شان در کجا نهفته است ؟
چرا محصولات تکنولوژی تبلیغات افسانه ای خویش را براحتی و حتی مجانی در اختیار ما گذاشتند ؟

تقریبا درب همه کتابخانه های الکترونی شان به روی همه مردم دنیا باز می باشد ولی با تحریم شیر خشک به روی بچه های شیر خوار عراقی ،هزاران نفر از آنها را به مسلخ بردند و وقیحانه هم از عمل خویش دفاع کرده و می گویند که نیاز بود که چنین شود !
در دهکده جهانی ترسیم شده ،با تبلیغات فلج کننده و در پیمانی نانوشته ،متعهد شده ایم که کد خدای این دهکده همان صاحبان تکنولوژی افسانه ای باشند!

اهالی این روستا ،چندی پیش در فراخوانی که کدخدا بعمل آورده بود ،در کشور لهستان گرد هم آمده بودند و آن چیزی که هیچکدامشان اعتراف نکردند این بود که کدخدا نقشه های شومی برای یکی از اهالی دارد !

آنان برای ایران ما نقشه شومی فراتر از تغییر حکومت ،در سر دارند و شاید این همان رازی باشد که پشت تبلیغات افسانه ای خویش ،پنهان کرده اند !
و همچنین برای کشور های دیگر در دهه های آینده .
متاسفانه وضعیت نابهنجار داخلی ،آنچنان درد ناک و سوزناک می باشد که به امید آب ،ملت را بسوی سراب روانه کرده و جاذبه های غیر واقعی تکنولوژی تبلیغات افسانه ای ،هزینه های آدرس این سراب را می پردازند .
تغییر ژئو پلتیک و ژئو استراتژیک و حتی ژئو گرافی منطقه ،رازی است که هر گز آشکار نخواهند کرد ،یعنی همان رازی که انگلیسیها با شکست امپراطوری عثمانی و هزار تکه کردن مستعمره های خود کردند .
آنان تجربه بیداری غول های خفته ای چون چین و هند را در ذهن داشته و ایران پهناور با تاریخ افسانه ای و مستعد و دارای ثروت های طبیعی ،می تواند غولی دیگر باشد ،گرچه این غول امروز به بیماری داخلی مبتلا می باشد .
باید مواظب باشیم که ویروس زامبی های موج تبلیغات در دهکده جهانی، ما را تهی و “آسیمیله ” و شبیه سازی نکند و عهد ببندیم که برای مام وطن ،فرزندی حکیم و فهیم باشیم .

جلال میرزااقایی قاضی محله

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …